Ania z Zielonego Wzgórza

Tytuł oryginalny:
Anne of Green Gables
Autor:
Lucy Maud Montgomery (1874-1942) ...
Tłumacz:
Katarzyna Jakubiak
Wyd. w latach:
1990 - 2013
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Gdy Maryla i Mateusz Cuthbertowie decydują się przygarnąć chłopca z sierocińca, nie mają pojęcia, że od tej pory ich życie wypełnią niespodzianki. Na Zielone Wzgórze w Avonlea przybywa nie chłopiec, lecz jedenastoletnia rudowłosa dziewczynka. Ania to osóbka o nieprzeciętnym temperamencie i wyobraźni, która potrafi płatać figle i czynić cuda, obdarzona niezwykłą zdolnością patrzenia na świat tak, że jutro zawsze jest nowe i wolne od błędów. Jej obecność wywróci życie mieszkańców Avonlea do góry nogami i na zawsze odmieni Zielone Wzgórze...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Podróż przez dorastanie, przez kolory kwitnących drzew i krzewów, przez lata pełne przygód. • Są w tej książce - przez jednych uznawanej za klasykę, przez innych za chłam - pewne zdania, które warto sobie spisać i zapamiętać.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Lucy Maud Montgomery (1874-1942) Alan Charles Montgomery
Tłumacz:Katarzyna Jakubiak
Opracowanie:Iwona Fedan
Przedmowa:Iwona Fedan
Wydawcy:Algo (2013) Wydawnictwo Literackie (2003-2007) Mediasat Poland (2004) Wydawnictwo Zielona Sowa (1990-2004) Siedmioróg (1996-2000) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1990-1996) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1995) Greg
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektura Szkolna Lektura z Opracowaniem Lektura z Opracowaniem - Zielona Sowa Biblioteka Nowej Trybuny Opolskiej
ISBN:83-08-03722-4 83-10-07654-1 83-10-10059-0 83-7083-738-7 83-7162-760-2 83-7220-048-3 83-7220-126-9 83-7220-162-5 83-7220-602-3 83-7254-088-8 83-7327-020-5 83-7389-110-2 83-7389-162-5 83-7389-398-9 83-86685-41-7 83-86740-35-3 83-89651-15-7 978-83-08-04152-9 978-83-89683-68-7 83-7389-10-2 978-83-86740-35-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 63 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo