Tydzień po tygodniu do matury

Inne tytuły:
matematyka
poziom podstawowy
Autorzy:
Anna Kukla
Marceli Piekarz
Malgorzata Waśniowska
Marta Waśniowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2009-2010)
ISBN:
978-83-7623-130-3, 978-83-7623-666-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Maturzyści! Od 2010 roku matematyka staje się przedmiotem obowiązkowym zdawanym na egzaminie maturalnym. • Stawia to przed Wami nowe wyzwania, ale i otwiera nowe perspektywy. • Zmianom ulegają również podstawa programowa i standardy zadań egzaminacyjnych, a także struktura samego egzaminu. • Wychodząc naprzeciw tym zmianom, pragniemy Wam zaproponować przygotowanie do egzaminu dojrzałości z repetytorium Tydzień po tygodniu do matury. • Zadania zostały pogrupowane według wymagań egzaminacyjnych na 10 działów. • Każdy dział poprzedzony jest krótkim wstępem teoretycznym, który zawiera zestaw najważniejszych wzorów, definicji i twierdzeń przydatnych w rozwiązywaniu zadań. W związku z tym, że ostatni rok nauki trwa około 30 tygodni, zadania podzielono na 30 zestawów. • Pierwszych 25 zestawów zawiera 20 zadań o zróżnicowanym stopniu trudności, wśród nich umieszczone są wybrane zadania maturalne z lat ubiegłych. • Ostatnie 5 zestawów to arkusze maturalne, które pozwolą wam zapoznać się ze zmienioną formą egzaminu. Mamy nadzieję, że nasze repetytorium pozwoli Wam dobrze się przygotować do egzaminu dojrzałości!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo