Komunikacja terapeutyczna

Tytuł oryginalny:
Therapeutic communication: knowing what to say when
Autor:
Paul L. Wachtel
Tłumacz:
Marta Kapera
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2012)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Psychiatria - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Psychiatria i Psychoterapia
ISBN:
978-83-233-3128-5, 978-83-233-3387-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki

Książka ta jest praktycznym, szeroko stosowanym przewodnikiem wskazującym, co powinien mówić terapeuta w ważnych momentach terapii, aby wspomagać proces zdrowienia i zmiany. Paul L. Wachtel wyjaśnia, dlaczego pewne komunikaty podawane podczas terapii są wyjątkowo skuteczne, podczas gdy inne, zasadniczo o tej samej treści, mogą się okazać niekorzystne dla terapii. Napisana przez świetnego klinicystę i wykładowcę książka ta wypełnia lukę istniejącą w literaturze fachowej i wielu programach kształcenia. Jest ciekawą lekturą dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, pielęgniarek psychiatrycznych oraz doradców. Może też służyć jako podręcznik psychoterapii na poziomie studiów magisterskich. Paul L. Wachtel należy do tych nielicznych badaczy i teoretyków psychoterapii, których publikacje znajdują natychmiastowe, bezpośrednie i silne przełożenie na moją praktykę kliniczną. Od dawna korzystam i zalecam korzystanie z tego doskonałego opracowania. Ogromnie się cieszę, że ukazuje się drugie, poprawione wydanie, które uwzględnia najnowsze osiągnięcia rozmaitych podejść terapeutycznych. Wachtel nie pisze zbyt ogólnie ani abstrakcyjnie. Sprawnie porusza się między różnymi koncepcjami teoretycznymi, wynikami badań oraz ich praktycznymi zastosowaniami, a swoje zasady ilustruje licznymi, zapadającymi w pamięć przykładami. Szczegółowo rozważa niuanse i subtelności wypowiedzi terapeuty kierowanych do pacjenta, sposób ich formułowania oraz kontekst relacji, w której w trakcie terapii są podawane interwencje. Publikacja ta jest lekturą obowiązkową dla praktykujących psychoterapeutów wszystkich orientacji. (Dr Lewis Aron, dyrektor programu studiów podoktoranckich z zakresu psychoterapii i psychoanalizy w New York University)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo