Czarna Kompania

Tytuł oryginalny:
Black Company
Inne tytuły:
pierwsza kronika
Autor:
Glen Cook
Tłumacz:
Michał Jakuszewski
Wydawcy:
Legimi (2018)
Parlando (2018)
Dom Wydawniczy Rebis (1993-2002)
Wydane w seriach:
Fantasy
Fantasy - Rebis
ISBN:
83-7120-530-9, 83-7301-071-8
83-85696-26-1, 978-83-947366-8-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.3 (3 głosy)

Tytułowa Czarna Kompania to legion najemnych wojowników. Niekorzystny kontrakt wiąże ich w służbę pradawnego zła, które uosabia Pani. Kompania - chcąc nie chcąc - musi walczyć z jej przeciwnikami. Tymczasem właśnie narodziło się dziecko, Biała Róża. Jak głosi legenda, ma ono pokonać Panią.

To ledwie początek Kronik. Początek ponury, posępny, pozbawiony rozbudowanych opisów. Początek, który rzuca nas na głęboką wodę i od razu wciąga w chaos wydarzeń. Żadnego prologu, żadnego obiektywnego narratora. Nikt nie opowie nam, nie wytłumaczy, nie objaśni świata w który wchodzimy. Wszystko rozpoznać musimy sami, na własne ryzyko. Kto wytrzyma - będzie mu nagrodzone.

Losy Czarnej Kompanii stały się inspiracją powstania takich dzieł jak “Pieśń Lodu i Ognia” George'a R.R. Martina czy “Malazańskiej Księgi Poległych” Stevena Eriksona. Andrzej Sapkowski, w swoim słynnym leksykonie-przewodniku po literaturze fantasy, umieszcza Kroniki Czarnej Kompanii jako absolutny must-have każdego miłośnika gatunku.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo