Zielone pomarańcze czyli PRL dla dzieci

Autor:
Aneta Górnicka-Boratyńska
Ilustracje:
Bohdan Butenko (1931-2019)
Opracowanie graficzne:
Bohdan Butenko (1931-2019)
Wydawca:
Agencja Edytorska Ezop (2010-2011)
ISBN:
978-83-89133-51-9, 978-83-89133-53-3
978-83-89133-53-9
Autotagi:
druk
książki

Aneta Górnicka-Boratyoska postanowiła przybliżyć dzisiejszym młodym Czytelnikom (7+) czasy swojego dzieciństwa i dzieciństwa ich rodziców, a więc lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte ubiegłego stulecia. Osobiste wspomnienia o tym, jak to było wtedy w szkole, na podwórku, w sklepie i na ulicy, w co się bawiono, ubierano, co najchętniej zbierano przeplata autorka z prawie encyklopedycznymi informacjami dotyczącymi życia w PRL-u. A wszystko widziane oczami dziecka. Wyszła z tego książka niezwykła - po trosze pamiętnik, po trosze leksykon. Książkę opracował Bohdan Butenko, zawiera ona kilkadziesiąt archiwalnych zdjęć z epoki, co jest jej niewątpliwym atutem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo