Wiedźmy

Autorzy:
Helene Uri
Anna Marciniakówna
Wydawcy:
Wydawnictwo Pi (2014)
IBUK Libra (2014)
Legimi (2014)
Wydane w seriach:
Literatura Północy
ISBN:
978-83-7836-367-5, 978-83-7836-368-2
978-83-7836-401-6
Autotagi:
akty prawne
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
epika
książki
3.0

„Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet nie są naszym celem, niech się nimi zajmują inni... My weźmiemy się za tych, którzy kobietami gardzą”. Wydane w 2012 roku w Norwegii „Wiedźmy”, to opowieść co najmniej zaskakująca. Cztery panie mniej więcej w tym samym wieku – trochę przed czterdziestką, trochę po - spotykają się na wieczorowym kursie łaciny. Każda z nich jest jakoś w życiu urządzona, nawet odnoszą sukcesy, należą do klasy średniej, pracują, dobrze sobie radzą zawodowo. Gorzej w życiu osobistym – wszystkie mają przykre, a nawet bardzo przykre doświadczenia z mężczyznami. Tylko jedna z nich deklaruje, że jest szczęśliwa. Pozostałe są samotne, niezależnie od tego czy pozostają w związkach czy nie. Najbardziej irytujący jest dla tych kobiet fakt, że w zawłaszczonym przez mężczyzn świecie nieustannie ktoś próbuje pokazywać kobietom, gdzie jest ich miejsce, że czują się niedoceniane, traktowane protekcjonalnie, że doznają mobbingu. Bratnie dusze o podobnych doświadczeniach i podobnym odbiorze świata. Wszystkie mają od dawna przekonanie, że trzeba coś zrobić i robią. Każda zgłasza swojego kandydata, który jej się najbardziej dał we znaki i sięgają po broń znacznie skuteczniejszą – ich celem jest przede wszystkim ośmieszanie, a czasem, kiedy trzeba, także postraszenie. Nadszedł czas zemsty... Helene Uri jest inteligentną obserwatorką obu płci, stosunków panujących w firmach, na uniwersytetach oraz po prostu współczesnych stosunków społecznych. Ma spory dystans do swoich bohaterek, ale nie brak jej przenikliwości ani poczucia humoru i ma też prawdziwie skandynawski dar opowiadania. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo