Wampir

Inne tytuły:
Pisma
Autor:
Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) ...
Wydawcy:
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (2003)
Książka i Wiedza (1986)
Państ. Instytut Wydawniczy (1975-1976)
Wydaw. Gebethner i Wolff (1925-1950)
Wydane w seriach:
Klasyka Mniej Znana
Koliber
wydanie zbiorowe zupełne ze wstępem Adama Grzymały-Siedleckiego i portretem autora
ISBN:
83-05-11672-7, 83-242-0264-1
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
4.0

"Wampir" to nietypowa w dorobku pisarza pozycja - oparta jest na jego wrażeniach z pobytu w Londynie. Niepokojąca, pełna zjawisk paranormalnych, oddaje ducha tej pełnej spirytyzmu epoki, świadcząc o głębokim zainteresowaniu pisarza okultyzmem. Jest również piękną powieścią o bezgranicznym zauroczeniu oraz niespełnionej miłości - także do ojczyzny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pisma Pisma 15 powieść
Autorzy:Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) Władysław St Reymont
Przedmowa:Zygmunt Szweykowski
Opracowanie:Adam Bar
Wydawcy:Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas (2003) Książka i Wiedza (1986) Państ. Instytut Wydawniczy (1975-1976) Wydaw. Gebethner i Wolff (1925-1950)
Serie wydawnicze:Klasyka Mniej Znana Koliber wydanie zbiorowe zupełne ze wstępem Adama Grzymały-Siedleckiego i portretem autora
ISBN:83-05-11672-7 83-242-0264-1
ISSN:0239-6882
Autotagi:dramat druk epika książki literatura literatura piękna mikrofilmy mikroformy powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo