Wyspa skarbów

Tytuł oryginalny:
Treasure Island
Autor:
Robert Louis Stevenson (1850-1894) ...
Tłumaczenie:
Krystyna Tarnowska (1917-1991)
Andrzej Konarek
Krystyna Jankowska ...
Ilustracje:
Kazimierz Hałajkiewicz (1936-1994) ...
Wyd. w latach:
1947 - 2001
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

Wspaniała powieść przygodowa, od której trudno sie oderwać. Legendarny skarb piratów, tajemnicza mapa, postrach mórz - nieżyjący kapitan Flint, jego upiorni żyjący towarzysze, a wsród nich przerażajacy John Silver i... chłopiec-bohater, Jim Hawkins. Zaskakujace zwroty akcji, dramatyczne decyzje, niezwykłe zbiegi okoliczności w mistrzowskim wydaniu Roberta L. Stevensona, który piszac swój bestseller sam znakomicie się bawił.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • mocno przygodowe, świetnie się czyta
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The treasure Island
Autorzy:Robert Louis Stevenson (1850-1894) Kazimierz Hałajkiewicz (1936-1994) Robert Luis Stevenson
Tłumaczenie:Krystyna Tarnowska (1917-1991) Andrzej Konarek Krystyna Jankowska Józef Birkenmajer Krystyna i Konarek Andrzej Tarnowska
Ilustracje:Kazimierz Hałajkiewicz (1936-1994) Andrzej Konarek Artur Łobuś George Roux (1853-1929) Mieczysław Serwin-Oracki (1912-1977) Katarzyna Słowiańska Katarzyna Słowiańska-Kucz
Opracowanie graficzne:Marek Piwko
Wydawcy:Promocja (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1994-2001) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1998) Graf - Punkt (1994) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1953-1994) Wydawnictwo Książka i Wiedza (1948-1992) Ofizyna Wydawnicza C S (1991) Książnica Śląska (1947-1989)
Serie wydawnicze:Zaczarowane Strony Biblioteka Światowej Literatury dla Dzieci i Młodzieży Lektura szkolna z opracowaniem Lektura Lektura - Siedmioróg Lektury Szkolne
ISBN:83-05-11570-4 83-207-0311-5 83-207-0598-3 83-207-1454-0 83-7025-000-9 83-7162-170-1 83-85236-17-1 83-85959-09-2 83-86091-22-3 83-88944-39-8 83-05-11570 83-859559-2 83-207-0596-3 483-86091-22-3
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 75 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo