Filary Ziemi

Tytuł oryginalny:
Pillars of the Earth
Autor:
Ken Follett ...
Tłumacz:
Grzegorz Sitek ...
Lektorzy:
Piotr Cyrwus
Krzysztof Gosztyła
Katarzyna Herman ...
Wyd. w latach:
1992 - 20012
Autotagi:
druk
powieści
proza
Więcej informacji...
4.3 (12 głosów)

Najsłynniejsza powieść Kena Folletta w olśniewającej aranżacji z udziałem najlepszych polskich głosów! Opowieść, która zachwyciła miliony czytelników na całym świecie. Trzymająca w napięciu saga historyczno-przygodowa osnuta wokół trwającej blisko czterdzieści lat budowy wielkiej katedry Kingsbridge. Oryginalne średniowieczne utwory w poruszającym wykonaniu chóru gregoriańskiego Walka o władzę, konflikty między monarchią, klerem i narodem, intrygi, seks, miłość, zdrada, mroczne tajemnice, krwawe zbrodnie, akty nienawiści i desperacji. Na tle wojny domowej, klęski głodu, konfliktów religijnych i sporów o sukcesję na angielskim tronie na pierwszy plan wysuwa się trwająca blisko czterdzieści lat budowa katedry w Kingsbridge. Pierwsza część historyczno-przygodowej sagi Folletta przedstawia splatające się ze sobą losy pięciorga bohaterów: budowniczego Toma, arystokratki Alieny, przeora katedry Filipa, rzeźbiarza Jacka oraz Ellen, mieszkającej w lesie pustelniczki, która para się czarną magią. Filary Ziemi to także zmysłowa i ponadczasowa opowieść o miłości, która ukazuje mistrzostwo Folletta w oddawaniu klimatu prezentowanej epoki. Nikt do tej pory nie ukazał pełnej napięć dwunastowiecznej Anglii z takim realizmem i dokładnością. Czyta zespół lektorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Filary ziemi" mnie zniechęciły do Folleta całkiem. A taka byłam zachęcona... Tutaj autor odleciał całkiem w stronę czarno-białej fabuły, która nijak ma się do czasów owczesnych. Pomimo, że początek zapowiada się bardzo ciekawie, im dalej w tekst, tym bardziej nudno, przewidywalnie i nawet niesmacznie. • Bohaterowie są albo bardzo źli, sadystyczni i zboczeni, albo bardzo dobrzy, pokorni i pełni cierpliwości. • Wydaje się, że przed napisaniem powieści historycznej, Follet nie zadał sobie trudu, aby zgłębić zwyczaje panujące w średniowieczu. Czytając "Filary..." dowiemy się, że ksiązki były ogólnodostępne, kobiety chodziły w mini tunikach, samotna czarownice mieszkające w lesie umiały czytać, pisać (w kilku językach), polować i nikt ich nie niepokoił. Wystraczyło, że popatrzyły na bandytę, a bandyta uciekał przestraszony. • Całości dopełnia jakiś problem autora z seksualnością. Opisy obfitych, sterczących piersi i wstrętne opisy gwałtów pojawiają się co kilkadzisiąt stron. • Po następne części na pewno nie sięgnę.
  • Książka fascynująca, czyta się jednym tchem- nawet późno w nocy;) Warto sięgnąć także po film o tym samym tytule i wyłapać nawet spore duże różnice. Moim zdaniem- książka wygrała. Pozostałe części sagi również interesujące, ale... no własnie. Trzeba samemu się przekonać;)
  • Książka na pewno warta polecenia.Historia jak już wiadomo toczy się w zamierzchłych,śred­niow­iecz­nych­ czasach,a więc sporo opisów życia codziennego, a wśród nich takie ciekawostki jak np. ta o częstotliwości mycia się ,ale to tak na marginesie.Ważniejsza jest historia bohaterów i tu mamy całą plejadę postaci i charakterów ,spora dawka skrajnych emocji to następny atut tej książki, a ciągła walka dobra ze złem,z częstą przewagą tej drugiej strony powodują, że nie można oderwać się od lektury.Czyta się dłużej ,więc można się zaprzyjaźnić lub znienawidzić,można też wybaczyć ,ale na pewno nie można przejść obojętnie.
  • Saga historyczno-przygodowa w najlepszym wydaniu. Fabuła przenosi czytelnika do średniowiecznej Anglii, gdzie poznajemy losy głównych bohaterów – m. in. Toma architekta i jego rodziny. Walka o władzę, intrygi i zbrodnie, ale także miłość, przyjaźń, oddanie i wierność – to wszystko, i jeszcze więcej, przedstawione na tle ówczesnych wydarzeń historycznych. Powieść czyta się jednym tchem. A że objętość książki dość pokaźna, doskonała lektura zagwarantowana nie tylko na weekend.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Filary ziemi 1 Filary Ziemi 3 Filary Ziemi 2 Filary Ziemi Część I T. 3 Audiobook superprodukcja [cz.2]
Autorzy:Ken Follett Grzegorz Sitek Grzegorz Mielczarek
Tłumaczenie:Grzegorz Sitek z ang Grzegorz Sitek
Lektorzy:Piotr Cyrwus Krzysztof Gosztyła Katarzyna Herman Michał Żurawski Lidia Sadowa Mirosław Zbrojewicz Grzegorz Mielczarek Barbara Kurzaj Jerzy Schejbal Andrzej Seweryn Włodzimierz Press Paweł Krucz Joanna Trzepiecińska Marcin Bosak Piotr Bajtlik Olaf Lubaszenko Wiktoria Gorodeckaja Wiktor Zborowski Adam Cywka Tomasz Błasiak Iwo Wiciński Kazimierz Kaczor Adam Biedrzycki Stanisław Brudny Małgorzata Prochera Marta Kurzak Teresa Budzisz-Krzyżanowska Marek Barbasiewicz Sławomir Żurawski zespół muzyki dawnej Dekameron Schola gregoriańska Katedry Siedleckiej Katarzyna Dąbrowska Dekameron
Reżyseria:Szymon Kuśmider Andrzej Kuśmider
Opracowanie:Kamil Sajewicz
Reżyseria nagrania:Szymon Kuśmider
Dyrygent:Michał Roman Szulik
oraz:Barbara Kurzaj
Wydawcy:Wydawnictwo Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2006-20012) Audioteka.pl (2018) Biblioteka Akustyczna (2018) Oficyna Wydawnicza Prima (1997-2000) Oficyna Wydawnicza C S (1992) Wydawnictwo Internet (1992) Agencja Praw Autorskich i wydawnictwo Interart (1992) Agencja Praw Autorskich (1992) CiS (1992) Audiotekapl Heraclon International
Serie wydawnicze:Kingsbridge Kingsbridge - Ken Follett Audiobook - Heraclon International Seria Historyczna Filary Ziemi - Ken Follett Saga Historyczna Seria Historyczna - Albatros
ISBN:83-7186-015-3 83-7186-125-7 83-85236-43-0 83-85236-44-9 83-85236-45-7 83-85-236-49-X 978-83-7359-447-0 978-83-7359-596-5 978-83-7359-671-9 978-83-7659-300-5 978-83-7659-340-1 978-83-7885-525-5 978-83-8125-070-2 978-83-8125-533-2 978-83-8125-646-9 978-83-8125-647-6 978-83-8125-648-3 978-83-8125-649-0 978-83-8125-650-6 978-83-8125-651-3 978-83-89278-93-7 85236-49-X 9788376596719 83-7186-051-3 83-7359-447-0 83-85236-43-9 83-85236-49-0 978-83-7359-340-1 978-83-7659-596-5 978-83-7659-971-9
Autotagi:akty prawne audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 muzyka nagrania nagrania muzyczne powieści proza publikacje urzędowe i akty prawne słuchowiska zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 158 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo