Groszek, mały cudotwórca

Autor:
Marzena Kwietniewska-Talarczyk
Ilustracje:
Ewa Zabaryło-Duma
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2013-2016)
Wydane w seriach:
Zaopiekuj się Mną!
ISBN:
978-83-7895-822-2, 97878958222
978-83-7895-822-22
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
4.0

Siostry Ola i Zuzia kochają koty chyba od zawsze. Ich pokój wygląda jak gabinet kocich osobliwości: na łóżkach narzuty i poduszki w koty, na ścianach zdjęcia kotów, na półkach kubeczki w duże koty i małe kocięta, nie mówiąc o niezliczonych kocich pluszakach. Niestety, mama dziewczynek nie chce mieć w domu prawdziwego kota. Pewnego razu, kiedy Zuzia wraca ze szkoły, ulega wypadkowi. Od tego czasu jest smutna, zamyślona i często płacze. Niespodziewanie na balkonie u dziewczynek pojawia się mały, bezdomny kociak. Ciągle do tej pory smutna Zuzia, znowu zaczyna się uśmiechać. Czy mały Groszek okaże się cudotwórcą i uleczy Zuzię ze smutku? Jak zareaguje mama na wiadomość, że na nich na balkonie mieszka bezdomny kot? [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zazwyczaj w trakcie czytani potrafię wyrobić sobie zdanie o danej książce. Tak, tutaj miałam nie lada problem. Nie ma dziecka ani rodzica, który by nie znał serii " Zaopiekuj się mną " ze smutnym kotkiem lub pieskiem na tytułowej stronie. Ja sama znam je ( chociaż nie czytałam wszystkich) autorstwa Holly Webb. Bohaterem każdej z nich jest dziecko i zwierzak w tarapatach. Skierowane są dla dzieci w wieku powyżej 9 lat. • Marzena Kwietniewska - Talarczyk stworzyła cykl książek pod tym samym tytułem, lecz dla młodszego czytelnika. • Ciekawe wydarzenia podzielone są na małe rozdziały. duża czcionka ułatwia czytanie, dzięki czemu nadaje się dla dziecka zaczynającego samodzielną naukę, jak i dla malca , któremu czyta rodzic. • Dodatkową atrakcją są kolorowe ilustracje połączenia fotografii z rysunkiem. • Ola i Zuzia mieszkają z mamą w dwupokojowym mieszkaniu. Mama dziewczynek jest pielęgniarką i pracuje w szpitalu. Gdy ma dyżur opiekuje się nimi babcia. • Siostry są bardzo zżyte ze sobą . Rozumieją się, kochają i wspierają wzajemnie. Obie marzą aby zamieszkał z nimi kotek. zbierają wszystko co jest ze zwierzakiem związane - kubki, poduszki, plakaty, czytają książki i artykuły o nim. Na nic prośby i żale bo mama nie chce się zgodzić na dodatkowego lokatora. • Pewnego dnia, gdy Zuzia i jej koleżanka wracają ze szkoły omal nie zostają potrącone przez motocykl. • Od wypadku starsza siostra bardzo się zmieniła. Z roześmianej i pełnej życia dziewczynki stała się zamkniętą w sobie i smutną. • Często budzi się w nocy z płaczem, z powodu koszmarów, które ją nachodzą. Rodzina bardzo się o nią martwi, ale nie potrafi jej pomóc. Dlatego czkają i obchodzą się z nią delikatnie. • Życie sióstr zmienia się wraz z pojawieniem na balkonie niespodziewanego gościa. Mały kotek nazwany przez dziewczynki " Groszek" jest spełnieniem ich marzeń. • Kiedy nie pojawia się jak co dzień, młodsza z sióstr się niepokoi. Znajdują go w wózkowni. Ich nowy przyjaciel jest chory i trzeba go zabrać do weterynarza. • Lektura, której przybliżyłam wam opis uczy nie tylko współczucia i empatii. Przede wszystkim pokazuje jak dbać i szanować inną istotę oraz jaki wpływ i w jaki sposób może zmienić dziecko wymarzone zwierzę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo