Rachunek różniczkowy i całkowy:

ze wstępem do równań różniczkowych

Autorzy:
Franciszek Leja (1885-1979)
Franciszek Bierski (1912-2002)
Wydawcy:
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1954-2012)
IBUK Libra (2008)
Państ. Wydaw. Naukowe (1956-2008)
Polskie Towarzystwo Naukowe (1947)
Wydane w seriach:
Biblioteka Matematyczna
Biblioteka Matematyczna. T. 2
ISBN:
83-01-00100-3, 978-83-01-15479-0
978830115479
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Sprawdzony w praktyce podręcznik akademicki polecany studentom! Reprint cieszącego się uznaniem podręcznika, wydawanego w latach 1954-1979 jako drugi tom serii Biblioteka Matematyczna . Obejmuje wykład rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej i wielu zmiennych rzeczywistych oraz wprowadzenie do teorii równań różniczkowych zwyczajnych i cząstkowych. Zawiera też Dodatek poświęcony ogólnemu twierdzeniu Stokesa opracowany przez Franciszka Bierskiego. Wyłożona teoria wzbogacona jest dużą liczbą przykładów ilustrujących omawiane pojęcia i twierdzenia. Każdy rozdział kończą ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania, którym towarzyszą wskazówki, szkice rozwiązań lub odpowiedzi. Zalety podręcznika: - przystępny, zwięzły, przejrzysty – zrozumiały dla absolwentów liceów; - umożliwia samodzielne studiowanie przedmiotu. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów nauk ścisłych, przyrodniczych, ekonomicznych i technicznych uniwersytetów, uczelni ekonomicznych, technicznych i pedagogicznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:ze wstępem do równań różniczkowych
Autorzy:Franciszek Leja (1885-1979) Franciszek Bierski (1912-2002)
Przy współpracy:Franciszek Bierski (1912-2002)
Opracowanie:Franciszek Bierski (1912-2002)
Redakcja:Franciszek Bierski (1912-2002)
oraz:Franciszek Bierski (1912-2002)
Wydawcy:Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1954-2012) IBUK Libra (2008) Państ. Wydaw. Naukowe (1956-2008) Polskie Towarzystwo Naukowe (1947)
Serie wydawnicze:Biblioteka Matematyczna Biblioteka Matematyczna. T. 2
ISBN:83-01-00100-3 978-83-01-15479-0 978830115479
ISSN:0519-8356
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo