Zdążyć przed pierwszą gwiazdką

Autor:
Katarzyna Grochola
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (2016-2022)
AGORA SA (2001-2004)
Wydane w seriach:
Czytaj po polsku
edycja dla średnio zaawansowanych
materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego
ISBN:
83-911346-1-X, 978-83-226-2226-1
83-911346-1
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Służy poznaniu najważniejszych dzieł literatury polskiej w oryginale bądź w wersji adaptowanej. Za pomocą obszernego zestawu atrakcyjnych ćwiczeń czytelnik utrwala nowo poznane słownictwo, poznaje kontekst kulturowy i poszerza wiedzę językoznawczą. Podział ćwiczeń na grupy tematyczne pozwala skupić się na odpowiednich zagadnieniach: sprawdzeniu stopnia zrozumienia przeczytanego tekstu, gramatyce, ćwiczeniach w mówieniu i pisaniu. Wszystkie książki z serii opracowane są z uwzględnieniem standardów wymagań egzaminacyjnych Państwowej Komisji ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Katarzyna Grochola
Tłumaczenie:Karolina Krysta Ewa Mirasiewicz
Adaptacja:Wioletta Hajduk-Gawron
Opracowanie:Wioletta Hajduk-Gawron
Wydawcy:Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego (2016-2022) AGORA SA (2001-2004)
Serie wydawnicze:Czytaj po polsku edycja dla średnio zaawansowanych materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego
ISBN:83-911346-1-X 978-83-226-2226-1 83-911346-1
Autotagi:beletrystyka druk epika książki kursy literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki proza publikacje dydaktyczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo