Zew Cthulhu

Tytuł oryginalny:
Dunwich Horror and Others
Autor:
Howard Phillips Lovecraft (1890-1937) ...
Tłumacz:
Ryszarda Grzybowska (1930-2018)
Przedmowa:
Marek Wydmuch (1949-1987)
Ilustracje:
Antoni Sobecki
Wybór:
Marek Wydmuch (1949-1987)
Wydawcy:
Wydawnictwo C T Crime and Thriller Paweł Marszałek (1983-2004)
Czytelnik (1983)
Wydane w seriach:
Biblioteka Grozy
ISBN:
83-07-00774-7, 83-89064-59-6
83-839064-59-6, 83-8389064-59-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.3 (4 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "That is not dead which can eternal lie, • And with strange aeons, even Death may die" • Książka obowiązkowa dla każdego fana twórczości H.P. Lovecrafta.
Dyskusje
  • fhtagn
    jak w tytule
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 18.05.2012 16:10
    Marcin   
    [awatar]
    Marcin
Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Shadow Over Innsmouth Call of Cthulhu Music of Erich Zann Haunter of the Dark Whisperer in Darkness Colour Out of Space Szepczący w ciemności Kolor z przestworzy Koszmar w Dunwich Widmo nad Innsmouth Muzyka Ericha Zanna Cień z Providence Duch ciemności
Autorzy:Howard Phillips Lovecraft (1890-1937) Marek Wydmuch (1949-1987)
Tłumacz:Ryszarda Grzybowska (1930-2018)
Przedmowa:Marek Wydmuch (1949-1987)
Ilustracje:Antoni Sobecki
Wybór:Marek Wydmuch (1949-1987)
Wstęp:Marek Wydmuch (1949-1987)
Wydawcy:Wydawnictwo C T Crime and Thriller Paweł Marszałek (1983-2004) Czytelnik (1983)
Serie wydawnicze:Biblioteka Grozy
ISBN:83-07-00774-7 83-89064-59-6 83-839064-59-6 83-8389064-59-6
Autotagi:druk epika fantastyka książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo