Wieloryb

Autor:
Renata Piątkowska
Ilustracje:
Marcin Bruchnalski ...
Wydawcy:
IBUK Libra (2022)
Legimi (2022)
ebookpoint BIBLIO (2022)
Wydawnictwo Literatura (2011-2022)
Wydane w seriach:
Z Parasolem
ISBN:
978-83-7672-063-0, 978-83-8208-098-8
978-83-8208-834-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Czy w szkolnej ławce może siedzieć wieloryb? Okazuje się, że tak. Czy wiecie, jak to jest nosić takie przezwisko, a do tego mieć wielką ciotkę z małym wąsem i grać na flecie? Julka wie i chętnie Wam o tym opowie. A ja gwarantuję, że nie będzie to nudna opowieść.

Renata Piątkowska

Historia Julki uczy empatii i tolerancji wobec osób odmiennych. Pokazuje ważną rzecz: że można siebie lubić i akceptować, nawet borykając się z poczuciem inności, z odrzuceniem, ze złośliwością.

Alicja Lipska- Piątek, psycholog

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Renata Piątkowska
Ilustracje:Marcin Bruchnalski Katarzyna Kołodziej
Tłumacz:Marcin Bruchnalski
Wydawcy:IBUK Libra (2022) Legimi (2022) ebookpoint BIBLIO (2022) Wydawnictwo Literatura (2011-2022)
Serie wydawnicze:Z Parasolem
ISBN:978-83-7672-063-0 978-83-8208-098-8 978-83-8208-834-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo