Język polski

Inne tytuły:
zakres podstawowy i rozszerzony
vademecum
Autor:
Donata Dominik-Stawicka ...
Wydawca:
Wydawnictwo Pedagogiczne Operon (2008-2019)
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły średnie
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Język polski. Vademecum. Matura 2016. Zakres podstawowy i rozszerzony Nowe wydanie vademecum maturalnego z języka polskiego opracowane zgodnie z wymogami CKE dla matury od 2015 roku to przede wszystkim: ¦ analiza tematów i przykładowe pytania, które mogą się pojawić na egzaminie ustnym ¦ opracowanie nowych zagadnień zgodnie z podstawą programową, m.in. z historii literatury i kształcenia językowego ¦ wskazanie różnych wariantów wykorzystania danej lektury na egzaminie maturalnym ¦ praktyczne wskazówki dotyczące pisania rozprawki, eseju, analizy tekstu literackiego, analizy porównawczej itp.[operon].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:zakres podstawowy i rozszerzony vademecum Matura 2015 Matura 2017 przewodnik dla nauczyciela liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum Język polski 3
Autorzy:Donata Dominik-Stawicka Ewa Czarnota Iwona Łapińska
Wydawca:Wydawnictwo Pedagogiczne Operon (2008-2019)
Serie wydawnicze:Matura z Operonem Matura 2020 Matura 2021 Szkoła XXI Matura 2016 Matura 2016 - Operon Matura 2022
ISBN:978-83-7461-834-2 978-83-7680-931-1 978-83-7879-111-9 978-83-7879-338-0 978-83-7879-747-0 978-83-7879-983-2 978-83-8197-014-3 978-83-8197-179-9
Autotagi:druk elementy biograficzne historia książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo