Miasto 44

Inne tytuły:
miłość w czasach apokalipsy
Reżyseria:
Jan Komasa
Kompozytorzy:
Antoni Łazarkiewicz
Antoni Łazarkiewicz-Komasa
Zdjęcia:
Marian Prokop
Marcin Prokop
Kostiumy:
Dorota Roqueplo
Magdalena Rutkiewicz-Luterek
Scenografia:
Grzegorz Piątkowski
Marek Warszewski
Montaż:
Michał Czarnecki
Dźwięk:
Daniel Pellerin
Bartosz Putkiewicz
Scenariusz:
Jan Komasa
oraz:
Dariusz Krysiak
Wydawca:
Kino Świat International (2014)
ISBN:
978-83-64076-18-3
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
4.0

Film "Miasto 44" to opowieść o młodych Polakach, którym przyszło wchodzić w dorosłość w okrutnych realiach okupacji. Mimo to są pełni życia, namiętni, niecierpliwi. Żyją tak, jakby każdy dzień miał okazać się tym ostatnim. Nie wynika to jednak z nadmiernej brawury czy młodzieńczej lekkomyślności - taka postawa jest czymś naturalnym w otaczającej ich rzeczywistości, kiedy śmierć grozi na każdym kroku. Warszawa, lato 1944. Stefan (Józef Pawłowski) opiekuje się matką i młodszym bratem. Przejął obowiązki głowy rodziny po tym, jak ojciec - oficer Wojska Polskiego - zginął w kampanii wrześniowej w 1939 roku. Pracuje w fabryce Wedla, z coraz większym trudem znosząc upokorzenia ze strony Niemców. Marzy o chwili, kiedy będzie mógł im za wszystko odpłacić i spełnić obowiązek wobec Ojczyzny. Obiecał matce, że nie zaangażuje się w działalność ruchu oporu, jednak - kiedy tylko nadarza się okazja - wstępuje w szeregi Armii Krajowej. Do konspiracji wciąga go Kama (Anna Próchniak), sąsiadka z kamienicy na warszawskiej Woli, z którą przyjaźni się od dziecka. Dziewczyna skrycie kocha się w Stefanie, mając nadzieję, że po wojnie będą razem. Ale to za sprawą spotkania z subtelną i wrażliwą Biedronką (Zofia Wichłacz) Stefan zazna smaku pierwszej, młodzieńczej miłości. Jednak Stefanowi i Biedronce nie jest dane zbyt długo cieszyć się wzajemnym zauroczeniem. [filmweb.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:miłość w czasach apokalipsy
Reżyseria:Jan Komasa
Aktorzy:Józef Pawłowski Anna Próchniak Zofia Wichłacz Antoni Królikowski Piotr Biedroń Grzegorz Daukszewicz Filip Gurłacz Jan Kowalewski Monika Kwiatkowska Michał Meyer Michał Mikołajczak Jaśmina Polak Maurycy Popiel Tomasz Schuchardt Karolina Staniec Filip Szczepkowski Michał Żurawski
Kompozytorzy:Antoni Łazarkiewicz Antoni Łazarkiewicz-Komasa
Zdjęcia:Marian Prokop Marcin Prokop
Kostiumy:Dorota Roqueplo Magdalena Rutkiewicz-Luterek
Scenografia:Grzegorz Piątkowski Marek Warszewski
Produkcja:Akson Studio Mazowiecki Instytut Kultury - Mazowiecki Fundusz Filmowy Muzeum Powstania Warszawskiego Narodowe Centrum Kultury Orange Polska Telewizja Polska Michał Kwieciński
Montaż:Michał Czarnecki
Dźwięk:Daniel Pellerin Bartosz Putkiewicz
Scenariusz:Jan Komasa
Instytucje sprawcze:Akson Studio Mazowiecki Instytut Kultury - Mazowiecki Fundusz Filmowy Muzeum Powstania Warszawskiego Narodowe Centrum Kultury Orange Polska Telewizja Polska
oraz:Dariusz Krysiak
Wydawca:Kino Świat International (2014)
ISBN:978-83-64076-18-3
Autotagi:Blu-ray dokumenty elektroniczne dramat DVD filmy i seriale film i wideo literatura literatura piękna nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo