Cudze dzieci

Tytuł oryginalny:
Somebody's else kids
Autor:
Torey L. Hayden
Tłumacz:
Anna Mrzygłodzka
Wydawca:
Hachette Polska (2014)
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Historie Prawdziwe
Historie Prawdziwe - Hachette
ISBN:
978-83-7849-317-4, 978-83-7849-449-2
Autotagi:
autobiografie
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka

Torey miesiąc po miesiącu relacjonuje życie klasy specjalnej i swoją walkę z dorosłymi, którzy mają wpływ na los powierzonych jej dzieci: lekarz nie podaje znieczulenia autystycznemu chłopcu, ponieważ uważa, że ┬ci ludzie nic nic czują├, surowa nauczycielka zmusza do publicznego czytania dziewczynkę, która nie jest w stanie rozpoznać ani jednej listery. Kolejne instytucje odmawiają pomocy dwunastolatce w ciąży, a jej konserwatywni rodzice nie chcą słyszeć o jakiejkolwiek pomocy psychologicznej dla córki¬ [lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo