Sierżant

Tytuł oryginalny:
Seržant
Autor:
Miroslav Žamboch
Ilustracje:
Dominik Broniek
Tłumacz:
Jan Stachowski (1951-2020)
Wydawca:
Wydawnictwo Fabryka Słów (2005-2016)
Wydane w seriach:
Obca Krew
ISBN:
978-83-7574-330-2, 978-83-89011-59-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (2 głosy)

Ojciec Lancelota zaginął 15 lat temu. Był genialnym magiem - teoretykiem, czy dlatego poszukiwał go kontrwywiad królowej? Na syna spadła domniemana wina ojca: został karnie wcielony do batalionu zwiadu Jej Wysokości. Tu przeciętna długość życia jest krótsza niż okres służby. A gdy jego jednostka wylądowała w małym Joudzou, leżącym na granicy z ziemią niczyją, życie sierżanta Lancelota zdaje się w przyśpieszonym tempie dobiegać końca. Jest jednak ktoś, kto za wszelką cenę chce je ocalić. Kto? I dlaczego? Nekromancja, wojna i piękna kobieta: recepta na szybką śmierć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wartka akcja krew się leje dobry zwycięża klasyka akcji polecam
  • Do jakich poświęceń jesteśmy zdolni, jak wiele potrafimy przetrwać walcząc o to w co wierzymy? Co jeśli przegrana możne oznaczać zagładę wszystkiego co nam drogie, wszystkiego co kochamy? Czy magia jest przekleństwem, a nekromancja zarezerwowana wyłącznie dla tych najgorszych z najgorszych? Jak w tej historii odnajdzie się inteligentny i wrażliwy sierżant? Nie jest to lektura wzniosła, ani pełna głębokich przemyśleń. Wszystkich którzy nie stronią od przyjemnej i w miarę inteligentnej rozrywki zapraszam jednak z przyjemnością.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo