Czarny horyzont

Autor:
Tomasz Kołodziejczak
Ilustracje:
Dominik Broniek ...
Wydawcy:
Legimi (2018-2019)
Wydawnictwo Fabryka słów (2009-2019)
Wydane w seriach:
Ostatnia Rzeczpospolita
Bestsellery Polskiej Fantastyki
Bestsellery Polskiej Fantastyki - Fabryka Słów
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Europa jest trupem. Niemcy, Dania, Francja nie istnieją.

My przetrwaliśmy

Ocalił nas wyszydzany relikt - tradycja.

Sens ukryty w słowach:

BÓG,HONOR, OJCYZNA

Odparliśmy atak i wytrzymaliśmy do nadejścia pomocy.

Oni są Złem, ale my nie jesteśmy jakoś szczególnie dobrze. Walczymy z nimi jako emisariusze normalności. Ludzie wolni pragnący po prostu żyć bezpiecznie i zwyczajne.

Jak nasi przodkowie, którzy stawali przeciwko Leninowi albo Hitlerowi. Nie byli aniołami, a ich Polska nie była rajem. Lecz to nie znaczy, że zasłużyli na piekło jakie im zgotowano.

Walczymy bo nie mamy innego wyboru.

I żeby Polska nie zginęła...

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tomasz Kołodziejczak
Ilustracje:Dominik Broniek Przemysław Truściński
Wydawcy:Legimi (2018-2019) Wydawnictwo Fabryka słów (2009-2019)
Serie wydawnicze:Ostatnia Rzeczpospolita Bestsellery Polskiej Fantastyki Bestsellery Polskiej Fantastyki - Fabryka Słów
ISBN:978-83-7574-274-9 978-83-7574-391-3 978-83-7574-430-9 978-83-7964-004-1 978-83-7964-475-9
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo