Farewell, my lovely

Autor:
Raymond Chandler (1888-1959)
Wstęp:
Colin Dexter (1930-2017)
Wyd. w latach:
1949 - 2010
Autotagi:
druk
powieści
proza
Więcej informacji...

A warm day on Central Avenue, and Philip Marlowe's hunch about the man beside him is as vague as the heat waves that dance above the sidewalk. The way business is looking, even a hunch is enough. Moose Malloy stands six five and one-half and weighs two hundred and sixty-four pounds, without his necktie. After eight years in the pen, he wants little Velma back, and no cops or mobsters are ready to stand in his way. Marlowe's tough enough for the ride, but he can't help thinking - there's never been a happy ending to the story of beauty and the beast . . .
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Raymond Chandler (1888-1959)
Wstęp:Colin Dexter (1930-2017)
Przedmowa:Colin Dexter (1930-2017)
oraz:Colin Dexter (1930-2017)
Wydawcy:Penguin Books Hamish Hamilton (1949-2010) Phoenix Audio (2005) BBC Worldwide Ltd (2003) Pearson Education Limited (2001) Addison Wesley Longman Limited (1991) Vintage Books (1976) Penguin Books in association with Hamish Hamilton (1949)
Serie wydawnicze:A Philip Marlowe Mystery Read More Simply Stories A Penguin Book BBC radio collection Fiction
ISBN:9780563494379 0-14-081037-4 0-394-72138-1 978-0-14-010979-5 978-0-241-95435-5 0-14-99-0701-6
Autotagi:beletrystyka CD druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo