Statystyczny drogowskaz:

Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji

Inne tytuły:
Statystyczny drogowskaz 2,
Redakcja:
Sylwia Bedyńska
Marzena Cypryańska
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademickie Sedno (2013)
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej - Wydawnictwo Academica (2013)
ISBN:
978-83-62443-23-9, 978-83-63354-18-3
978-83-63354-35-0, 978-83-63354-96-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe

Książka w niezwykle jasny sposób wprowadza Czytelnika w świat podstawowej wiedzy dotyczącej różnych schematów analiz wariancji:- pokazuje wykonanie każdej omawianej analizy w SPSS, w prostych krokach, przy użyciu praktycznych przykładów i wskazówek, łącznie z wykorzystaniem języka poleceń,- prezentuje wykorzystanie przykładów z realnych badań lub wyników wzorowanych na prawdziwych badaniach psychologicznych, w których zostały zastosowane różne omawiane formy analizy wariancji,- tłumaczy pojęcia z zakresu statystyki, które trudno znaleźć w tak czytelnej formie w innych podręcznikach (pojęcie sferyczności, zastosowanie konkretnych poprawek w przypadku niespełnienia warunków parametrycznych dla analizy wariancji lub w przypadku porównań wielokrotnych, zasady testowania konkretnych hipotez przy użyciu analiz kontrastów, interpretacja interakcji w przypadku złożonych planów eksperymentalnych).Statystyczny drogowskaz 2 pomoże poradzić sobie z nawet najtrudniejszymi zagadnieniami analizy różnic między grupami i między pomiarami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo