Kartografia i geowizualizacja

Autor:
Beata Medyńska-Gulij
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2011-2012)
ISBN:
978-83-01-16716-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe

Praktyczne kompendium wiedzy o kartografii współczesnej! Autorka prezentuje w podręczniku oryginalne spojrzenie na współczesną kartografię w najważniejszych jej zakresach, szczególny nacisk kładzie na nowe technologie: przedstawia metodologiczne nurty w kartografii, definiuje przestrzeń, porusza kwestie pozyskiwania i opracowywania danych, prezentuje zagadnienia dotyczące map topograficznych i tematycznych oraz ich projektowania, przedstawia nowoczesne techniki internetowe i multimedialne, omawia problematykę kartografii mobilnej i telekartografii. Przemyślane i skondensowane sekwencje tekstowe, w powiązaniu z barwnymi rycinami, schematami i przykładami map doskonale prezentują poszczególne zagadnienia. Niewątpliwą zaletą opracowania jest wskazanie polskich map i baz kartograficznych. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i specjalistów dziedzin związanych z przestrzenią geograficzną - geografów, geodetów, kartografów, geologów, geomorfologów, gleboznawców, klimatologów, hydrografów czy biogeografów. Pracownicy naukowi, posługujący się mapami i innymi formami geowizualizacji w pracach badawczych uzyskają konkretne informacje o dostępności współczesnych źródeł danych i możliwościach ich wykorzystania w badaniach. Ekonomiści i planiści znajdą w publikacji wiele przydatnych informacji i wskazówek praktycznych w zakresie opracowania danych przestrzennych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo