Dziecię elfów

Tytuł oryginalny:
Tommelise
Autor:
Hans Christian Andersen (1805-1875)
Tłumacz:
Cecylia Niewiadomska (1855-1925) ...
Ilustracje:
Olga Siemaszko (1914-2000)
Sławomir Majewski
Marcin Południak ...
Wyd. w latach:
1956 - 2016
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.7 (3 głosy)

Zanim Odrobinka spotkała króla Elfów, który został jej mężem spotkało ją wiele przykrości. Groziło jej życie w wiecznym błocie, u boku syna ropuchy, która ją wykradła z domu. Miała też poślubić kreta i na zawsze pożegnać się z ukochanym słońcem. Na szczęście z kłopotów wybawiły biedne maleństwo rybki i jaskółka, która zabrała ją do króla Elfów. Ta w mistrzowski sposób opowiedziana historia doskonale ukazuje prawa przyrody i związki łączące bliskich sobie ludzi. Z całą pewnością przypadnie do gustu zarówno dzieciom jak i rodzicom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pamiętam tę bajkę ze swojej dziecięcej biblioteczki - dokładnie to wydanie! Bajki Anderesena mają swój urok, choć bywają przeważnie smutne. Polecam starszym dzieciom!
    +2 trafna
  • W książce podobała mi się jaskółka.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Hans Christian Andersen (1805-1875)
Tłumaczenie:Cecylia Niewiadomska (1855-1925) Aleksandra Kmieć Ada Kopcińska-Niewiadomska
Ilustracje:Olga Siemaszko (1914-2000) Sławomir Majewski Marcin Południak Aleksandra Kmieć Szymon Majewski Bogusław Orliński Olga Aleksandra Siemaszko (1914-2000) Janina Dzikowska-Najder
Opracowanie:Cecylia Niewiadomska (1855-1925)
Wydawcy:Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1997-2016) Oficyna Wyd. Promocja (2001-2003) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1956-1999) Akapit Press (1997) Wydaw. Tukan Remy (1971-1994) Editions Spotkania (1992-1993) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1992) Kraj. Agen. Wydaw (1991)
Serie wydawnicze:Kanon Lektur klasa 2 Zielona Biblioteka Lektura Szkolna Dużymi literami Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura Lektura - Siedmioróg Lektury Ucznia literatura dla dzieci klasa 2, szkoła podstawowa Dużymi Literami - Siedmioróg Kanon Lektur - Wydawnictwo Siedmioróg Lektury Szkolne - "Promocja"
ISBN:83-10-105363 83-03-03388-3 83-10-07826-9 83-10-10140-6 83-7162-236-8 83-7162-562-6 83-85195-73-4 83-85748-05-9 83-86129-99-9 83-87200-00-X 83-88944-56-8 978-83-7254-518-3 978-83-7254-878-8 978-83-7568-643-2 978-83-7568-967-9 83-07826-9 83-10-07626-9 83-10-07829-9 83-7162-502-6 83-7162-652-6 83-71662-236-8 978-83-7254-518-9
Autotagi:bajka baśń beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 122 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo