Nie mów nic

Tytuł oryginalny:
Don't say a word
Autor:
Barbara Freethy
Tłumacz:
Anna Pajek
Wydawcy:
Bis (2014)
IBUK Libra (2014)
ISBN:
978-83-7551-334-9, 978-83-7551-416-2
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
4.6 (5 głosów)

Julia planuje właśnie ślub, gdy na wystawie słynnego fotografa dostrzega zdjęcie małej dziewczynki przed bramą rosyjskiego sierocińca, dziewczynki, w której rozpoznaje siebie. I choć wydaje jej się to niemożliwe, bo wychowywała się w pełnej rodzinie i nie była adoptowana, ma jednak taki jak tamta dziewczynka wisiorek z łabędziem i starą rosyjską laleczkę. Matka Julii niedawno zmarła, nie może więc nic wyjaśnić, nie żyje także autor zdjęcia. Jedyną osobą, która może pomóc dziewczynie, jest jego syn, Alex. On jednak także ma własną tajemnicę… '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Powieści Barbary Freethy czyta się szybko i przyjemnie. Fabuła zawsze ciekawa i emocjonująca, akcja wartko płynie, a powstający obraz jest intrygujący i pełen traumatycznych wydarzeń. W swych powieściach autorka łączy różne wątki od kryminalnych, poprzez miłosne do warstwy psychologicznej. Polecam bardzo książki tej autorki. Spotkanie z twórczością tej amerykańskiej pisarki zaczęłam przed laty od cyklu ZATOKA ANIOŁÓW.
  • Nie mów nic musicie koniecznie przeczytać i nastawcie się na świetna lekturę, od której trudno się oderwać. Romans, tajemnice sprzed lat, intrygi a wszystko to podane w sposób lekki a zarazem wciągający. Szybka akcja, fajni bohaterowie, ciekawy romans bez scen łóżkowych...za to dylemat bohaterki- narzeczony czy ten drugi. • A wszystko zaczęło się od zdjęcia dziewczynki przed sierocińcem w Moskwie, która miała na sobie wisiorek taki sam, jak ma ona. Czy to jej zdjęcie sprzed 25 lat. Na pytanie nie może odpowiedzieć je matka, bo właśnie zmarła, pomocy szuka więc u syna fotografa (autora zdjęcia) i wtedy jej życie przewraca się do góry nogami. Razem są śledzeni, ktoś demoluje ich mieszkania, ciągle odkrywają nowe watki i nowe sekrety, przyjaciele okazują się wrogami, a to co uważała za prawdę, okazuje się kłamstwem. • Całkiem inna powieść niż cykl o Zatoce aniołów, ale pod względem emocjonalnym według mnie lepsza.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo