Sprzedawca śmierci

Scenariusz:
W.D. Richter
Reżyseria:
Fraser Clarke Heston
Fraser Clark Heston
Zdjęcia:
Tony Westmen
Kompozytor:
Patrick Doyle
Aktorzy:
Max von Sydow (1929-2020)
Ed Harris
Bonnie Bedelia
oraz:
Stephen King
Wydawcy:
Monolith Video (1993)
Media Point Group
Monolith Films
Wydane w seriach:
Film Kolekcja
Film Kolekcja Point Group
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
3.0

Ekranizacja powieści Stephena Kinga. Elegancki i dystyngowany przybysz z Europy, pan Leland Gaunt (Max von Sydow), otwiera w Castle Rock niezwykły sklepik. Można w nim kupić wszystko, o czym się zamarzy, a na dodatek bez wydawania pieniędzy. Ceną jest z pozoru niewinny żart, np. obrzucenie błotem kogoś, kogo wskaże właściciel sklepu. Handel kwitnie, ale stopniowo miasteczko ogarnia coraz większy chaos. Szeryf Alan Pangborn (Ed Harris) próbuje uratować współmieszkańców przez wszechogarniającą falą zła...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo