Tomek w grobowcach faraonów

Autorzy:
Adam Zelga
Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:
Leszek Malak
Wiesław Zięba (1947-2022) ...
oraz:
Adam Zelga
Wydawcy:
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (1991-2013)
Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1991)
Śląsk (1982)
Wydane w seriach:
Przygody Tomka Wilmowskiego
Tomek Wilmowski
Przygody Tomka
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.5 (4 głosy)

Jan Smuga otrzymuje od bogatego angielskiego lorda zlecenie schwytania fałszerza egipskich dzieł sztuki. Smuga udaje się do Egiptu, gdzie jego przyjaciele odbywają wakacje. Po jakimś czasie na statku zostaje znaleziony pasażer na gapę, który skacze do wody, by uciec i zostaje uratowany przez Smugę. Okazuje się synem irlandzkich poszukiwaczy złota (nazywa się Partick O'Donell), którym Tomek pomógł pokonać przestępców, chcących odebrać poszukiwaczom cenny surowiec (cała historia została opisana w pierwszym tomie z cyklu przygód chłopca, czyli w Tomku w krainie kangurów). Grupa przyjaciół uzyskuje wsparcie w śledztwie w sprawie fałszerza od angielskiego rządu i władz egipskich. Rozpoczyna się pościg za "Żelaznym Faraonem", czyli przestępcą odpowiedzialnym za fałszerstwa. Tomek, kapitan Nowicki i Patrick zostają porwani przez Żelaznego Faraona i pozostawieni na śmierć na Saharze. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Tomek w grobowcach faraonów T. 9
Autorzy:Adam Zelga Alfred Szklarski (1912-1992)
Ilustracje:Leszek Malak Wiesław Zięba (1947-2022) Józef Marek (1922-2020)
Opracowanie:Adam Zelga
oraz:Adam Zelga
Wydawcy:Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (1991-2013) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1991) Śląsk (1982)
Serie wydawnicze:Przygody Tomka Wilmowskiego Tomek Wilmowski Przygody Tomka
ISBN:83-7079-117-4 83-7079-282-0 83-7079-375-4 83-7079-558-7 83-7200-402-1 83-7200-724-1 83-7200-938-4 83-7200-981-3 83-7319-181-X 83-7319-411-8 83-7319-988-8 978-83-7495-285-9 978-83-7495-586-7 978-83-7758-401-9 8374952859 83-7079-374-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 60 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo