Astrid Lindgren:

opowieść o życiu i twórczości

Tytuł oryginalny:
Astrid Lindgren
en levnadsteckning
Autor:
Margareta Strömstedt (1931-2023)
Tłumacz:
Anna Węgleńska
Lektor:
Hanna Kinder-Kiss
Wydawcy:
Wydawnictwo Marginesy (2015)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca (2007-2015)
Nasza Księgarnia (2000-2001)
Wydane w seriach:
Czytak Larix
Czytak Larix 21057-21077
Autotagi:
audiobooki
biografie
druk
historia
książki
Więcej informacji...
4.3 (4 głosy)

Pippi Pończoszanka, bracia Lwie Serce, Mio, Emil ze Smalandii, dzieci z Bullerbyn, Karlsson z Dachu - to tylko kilkoro bohaterów wymyślonych przez Astrid Lindgren, najsłynniejszą pisarkę dla dzieci. Kim była kobieta, która wymyśliła najsilniejszą dziewczynkę świata, pozwoliła wiejskiemu chłopcu psocić do woli, a chorobę i śmierć pokazała tak, że do dziś z jej książek korzystają terapeuci i lekarze? Kim był człowiek, który nauczył nas rozumieć dzieci w zupełnie nowy sposób, kochać zwierzęta, nie znosić polityki i wchodzić na drzewa w wieku sześćdziesięciu lat? Książka Margarethy Strömstedt to historia beztroskiej dziewczynki ze wsi w Smalandii, która w dorosłym życiu musiała zmierzyć się z samotnym wychowaniem dziecka, przeprowadzką do wielkiego miasta, radością tworzenia i troską o kolejny dzień, miłością i zawiścią. To historia każdego z nas, którzy z jej książek uczyliśmy się życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kocham wszystkie książki Pani Lindgren, od "Dzieci z Bullerbyn" zaczęła się moja pasja książkowa i tak trwa do dzisiaj.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:en levnadsteckning 21077
Autor:Margareta Strömstedt (1931-2023)
Tłumacz:Anna Węgleńska
Lektor:Hanna Kinder-Kiss
Wydawcy:Wydawnictwo Marginesy (2015) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca (2007-2015) Nasza Księgarnia (2000-2001)
Serie wydawnicze:Czytak Larix Czytak Larix 21057-21077
ISBN:83-10-10681-5 978-83-64700-45-3 978-83-64700-88-0 83-0-10681-5 78-83-64700-88-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD czytak dokumenty elektroniczne druk DVD elementy biograficzne historia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka MP3 nagrania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 33 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo