Ostatni dyżur

Tytuł oryginalny:
Sista jouren
Autor:
Karin Wahlberg
Tłumacz:
Wojciech Łygaś
Wydawcy:
Wydawnictwo Świata Książki (2013-2018)
Dom Wydawniczy Bellona
Wydane w seriach:
Mistrzynie Kryminału Obyczajowego
Komisarz Claes Claesson
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0 (3 głosy)

W prowincjonalnym szpitalu zostają znalezione zwłoki młodej lekarki. Maria Kaahn miała opinię łamiącej męskie serca manipulatorki. Kiedy więc wychodzi na jaw, że ofiara morderstwa była w ciąży, krąg podejrzanych okazuje się wcale niemały. Czyżby motywem zbrodni była chęć ukrycia wstydliwej prawdy? Prowadzący dochodzenie komisarz Claes Claesson zagłębia się w tajemnice szpitala. Nie domyśla się jednak, że los szykuje mu niespodziankę w postaci romantycznej przygody. ""Ostatni dyżur"" to pierwsza powieść kryminalna Karin Wahlberg, autorki bestsellerowej serii szwedzkich kryminałów, sprzedanej w prawie 1,5 miliona egzemplarzy. Karin Wahlberg to szwedzka pisarka, jedna z najbardziej poczytnych autorek literatury sensacyjnej. Jej książki, których głównymi bohaterami są Claes Claesson i Veronika Lundborg, zajmowały czołowe miejsca na listach bestsellerów, otrzymywały też złote i srebrne nagrody w kategorii książek kieszonkowych. Karin Wahlberg pracuje jako lekarka w szpitalu uniwersyteckim.[empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Samo życie, smutna rzeczywistość... Praca w szpitalu, praca na policji, niby różne środowiska a jedna rzeczywistość. Niedobór personelu, nawał pracy, zaniedbane życie prywatne, miłość, niewierność, kłamstwa. Gdzie w tym wszystkim jest "prawdziwe JA"? Zazdrość, zemsta, morderstwo czy... • Bardzo fajnie i lekko się czyta, a zakończenie dość zaskakujące.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Karin Wahlberg
Tłumacz:Wojciech Łygaś
Wydawcy:Wydawnictwo Świata Książki (2013-2018) Dom Wydawniczy Bellona
Serie wydawnicze:Mistrzynie Kryminału Obyczajowego Komisarz Claes Claesson
ISBN:978-83-11-15147-5 978-83-7943-074-1 978-83-7943-694-1 978-83-8031-885-4 83-7943-074-1 978-83-7943-8074-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo