Mebratu - wesoły pucybut z Etiopii

Autorzy:
Martyna Wojciechowska
Dominika Słomińska
Wydawca:
Burda Publishing Polska (2014)
Wydane w seriach:
Dzieciaki świata
ISBN:
978-83-7596-540-7
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru
5.0

Mebratu jest pucybutem, ale jego marzeniem jest zostać najlepszym biegaczem świata. Zdradzi wam jak zamierza tego dokonać. Opowie też, jak wygląda życie dzieci w Etiopii, jednym z najbiedniejszych krajów świata. O tym, że musi pracować, żeby pomóc rodzicom kupić jedzenie, podręczniki do szkoły, czy zabawki. I że nawet jeżeli jest się biednym warto się dzielić z innymi. Czytając prawdziwe historie dzieciaków, żyjących w różnych, egzotycznych częściach świata Wasze dzieci poznają obce kultury, obyczaje, sposoby życia i uczą się tolerancji. Drodzy Rodzice! Znajdziecie tu ciekawostki, pomysły na zabawy i gry, sugestie psychologa dziecięcego jak odpowiadać na trudne pytania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo