Co warto wiedzieć:

poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie

Autorzy:
Anna Dąbrowska
Urszula Dobesz
Małgorzata Pasieka
Wydawca:
Ośrodek Rozwoju Edukacji (2010)
ISBN:
978-83-62360-16-1
Autotagi:
druk
podręczniki
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Poradnik jest rezultatem bogatej wiedzy i wieloletniego doświadczenia Autorek w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Autorki poruszają m.in. zagadnienia związane z programami nauczania, podręcznikami i pomocami dydaktycznymi w nauczaniu języka polskiego jako obcego, sposobami nauczania, nauczaniem sprawności językowych, planowaniem lekcji, nauczaniem wiedzy o Polsce. Publikacja powstała głównie z myślą o nauczycielach kierowanych z Polski do pracy wśród Polonii i Polaków zamieszkałych za granicą w celu nauczania języka polskiego, historii i geografii Polski, krzewienia polskiej kultury i tradycji. Mamy jednak nadzieję, że będzie inspiracją i pomocą nie tylko dla nauczycieli rozpoczynających pracę za granicą, ale i dla nauczycieli w kraju uczących języka polskiego jako obcego w środowiskach rosyjskojęzycznych, a także studentów specjalności nauczanie języka polskiego jako obcego oraz słuchaczy analogicznych studiów podyplomowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo