Belfer na huśtawce:

o autorytecie nauczyciela

Autor:
Lucyna Bojarska
Wydawcy:
Wolters Kluwer Polska SA (2012)
IBUK Libra (2012)
Legimi (2012)
Wydane w seriach:
Inspiracje Edukacyjne
ISBN:
978-83-264-0721-5, 978-83-264-4607-8
83-264-0721-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
literatura stosowana

Zapraszam państwa na kolejną porcję opowieści o szkole. Tym razem będą to głównie historie o nas samych - o nauczycielach, o naszym podejmowaniu codziennych wyzwań i borykaniu się z głównym pytaniem: po co my właściwie to robimy? Wbrew pozorom nie jest to wcale książeczka wyłącznie dla początkujących nauczycieli. Jest ona skierowana również do nauczycieli, którzy mają już spore doświadczenie w zawodzie. Wiele z tego, co zostało tu napisane, będzie w pełni zrozumiałe i oczywiste przede wszystkim dla tych, którzy już niejedno w szkole widzieli i niejednego doświadczyli. Czy wobec tego Belfer na huśtawce... może im się jeszcze do czegoś przydać? Zdecydowanie tak. Bo nauczycielski wizerunek, autorytet oraz to, jak odbierają nas uczniowie, nie jest czymś danym nam raz na całe życie. My się zmieniamy i wszystko wokół nas też się zmienia - również uczniowie. Musimy się dostrajać, ciągle pracować nad sobą i ulepszać nauczycielski warsztat. Nadganiać rzeczywistość i szlifować formę. Adresaci: Publikacja skierowana jest do nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Tym, którzy pragną zdobyć autorytet, ma pomóc w zapracowaniu sobie na niego, tym, którzy dostrzegają przede wszystkim niebezpieczeństwa wiążące się z autorytetami - ułatwić z nimi dyskusję; dyrektorom szkół ma pomóc w zapobieganiu zjawiskom, które stawiają pod znakiem zapytania uczciwość szkoły, obniżają rangę szkoły, a przede wszystkim - demoralizują uczniów. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo