Detektyw przyrody:

świat roślin

Autor:
Joanna Winiecka-Nowak
Wydawcy:
Papilon (2013)
Publicat (2013)
Wydane w seriach:
CED Centrum Edukacji Dziecięcej
Centrum Edukacji Dziecięcej
ISBN:
978-83-245-9889-2, 978-873-245-9889-2
Autotagi:
druk
książki
5.0

Poradnik przyrodniczy do rozpoznawania roślin - dla dzieci w wieku 6-9 lat. Książka składa się z 2 bogato ilustrowanych części: w pierwszej opisano rośliny ogólnie (jak się odżywiają, jak rosną...), w drugiej umieszczono atlas roślin. Do każdego rozdziału dołączono zadania - podpowiedzi, w jaki sposób dziecko może samodzielnie zbadać każde z opisanych zjawisk (np. parowanie, fotosyntezę). W części "atlasowej" znajdują się ilustracje pospolitych, łatwych do rozpoznania i wartych poznania gatunków. Przy każdym z rysunków podano wskazówki, na które cechy roślin należy zwrócić uwagę przy ich identyfikacji. Do książki dołączony jest "Dzienniczek obserwacji terenowy". Ułatwia pracę poza domem czy poza salą lekcyjną oraz stanowi zachętę do dalszych zabaw przyrodniczych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Detektyw Przyrody. Świat Roślin” z pewnością nie zastąpi lekcji biologii czy przyrody, ale pokazuje jak można twórczo spędzać czas ze swoim dzieckiem a jednocześnie zaspakajać jego naturalną ciekawość świata i rozbudzać zainteresowania przyrodnicze.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo