Joga w każdym wieku

Tytuł oryginalny:
Best-Age-Yoga
Autorzy:
Renate Ockel
Michaela Himmel
Tłumacz:
Sławomir Wolski
Wydawca:
Wydawnictwo Bellona (2010-2014)
ISBN:
978-83-11-11736-5, 978-83-11-12344-1
978-83-11-13486-7
Autotagi:
druk
literatura
5.0

Dzisiejszych sześćdziesięciolatków cechuje zupełnie podejście do życia, aniżeli ich rówieśników przed kilkoma dziesięcioleciami. Cechuje ich ciekawość świata i pragnienie dokonywania zmian, chęć wykorzystania dla własnego rozwoju nowych możliwości, jakie niesie ze sobą zakończenie pracy zawodowej. Aby móc w zdrowiu i aktywnie wykorzystywać potencjał tej nowej fazy życia, cennym towarzyszem może być joga. Joga utrzymuje i wspiera siłę i żywotność naszego ciała oraz korzystnie wpływa na nasz umysł i koncentrację. Ludziom w dojrzałym wieku oferuje świadomą i inteligentną komunikację z ciałem, duchem i duszą - generuje radość życia, zdrowie, energię i dobre samopoczucie. Autorki ukazują, jak przy pomocy łatwo wykonalnych ćwiczeń, każda/y, całkowicie niezależnie od wieku, zacząć może uprawianie jogi i jakie korzyści przynosi jej regularne praktykowanie. Przedstawiony tu styl jogi wg nauki B.K.S. Iyengara jest szczególnie wskazany dla tych, którzy zaczynają trening w późniejszym wieku, ponieważ uwzględnia on potrzeby osób po sześćdziesiątym roku życia. Wiele ćwiczeń przedstawionych jest tu także w łatwiejszych wariantach i z przyrządami pomocniczymi. Szczególną uwagę poświęcono w tej książce radości, jaka płynie z poznawania jogi i umożliwieniu łatwego startu, który może się powieść także bez nauczyciela.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawe informacje dla osób zaczynających przygodę z jogą.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo