Strach ma wielkie oczy!, czyli O tym, że każdy się czasem boi

Tytuł oryginalny:
Alles mutig!
Ilustracje:
Annet Rudolph
Autorzy:
Nele Moost
Nelle Most
Tłumaczenie:
Monika Wac
Ewa Piotrowski
Wydawcy:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2014)
Egmont (2007)
Wydane w seriach:
Mały kruk
ISBN:
978-83-237-1961-8, 978-83-7915-103-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
4.0 (2 głosy)

Mały kruk znajduje się w wielkich tarapatach! Najpierw zarozumiale twierdzi, że tylko głuptasy się boją, a potem we własnym gnieździe sam trzęsie się ze strachu, gdy z lasu dochodzą różne dziwne odgłosy. Postanawia więc zbudować system alarmowy i pułapkę na duchy, a ostatecznie decyduje się schronić u swoich przyjaciół. Naturalnie nie zdradza im prawdziwego powodu, bo przecież nie chce, by uważano go za tchórza. Sprawdźcie koniecznie, czy mu się to uda! Bestsellerowa seria książek Nele Moost o przygodach małego kruka. Dopełnieniem humorystycznych opowiadań są barwne i szczegółowe ilustracje Annet Rudolph. Bohaterem serii jest mały kruk Skarpetka. Choć nie zawsze postępuje zgodnie z ogólnie przyjętymi normami, to bardzo chętnie je poznaje. Każde opowiadanie zawiera cenny morał, mały kruk m.in. uczy się, jak być najgrzeczniejszym zwierzątkiem w całym lesie, oraz poznaje wartość przyjaźni. Książki o małym kruku cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Opowiadania, przetłumaczone na wiele języków, zdobyły już rzeszę fanów. Mali czytelnicy mogą utożsamić się z niesfornym krukiem, zdobywając jednocześnie cenną wiedzę. Zapraszamy do świata Skarpetki. Gwarantujemy świetną zabawę przy lekturze!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawa historia pouczająca,dużo ładnych ilustracji
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo