Wiadomo - stolica!

Autorzy:
Stefan Wiechecki (1896-1979)
Wiech (1896-1979)
Wydawcy:
Wydawnictwo Vis-à-vis Etiuda (2011-2020)
Legimi (2011-2020)
N. D. K. P (1947)
Wydaw. AWiR (1946)
Wydane w seriach:
Opowiadania powojenne
ISBN:
978-83-61516-63-7, 978-83-7998-055-0
978-83-7998-878-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
5.0

Trzeci tom opowiadań powojennych. Niniejszy tom obejmuje opowiadania opublikowane pierwotnie w latach 1945-49. I jak zwykle u Wiecha skrzą się humorem, a dobroduszny i zjadliwy humor Wiecha pasuje wszak też i do naszej rzeczywistości. Wiech nigdy nie podlizywał się głupcom ani mieszczuchom, jak przed wojną tak i po wojnie. Nie znał konformizmu ani grzeczności w stosunku do władz. Wszystkim pokazywał ostry pazur. I jak zawsze u Wiecha ten nadzwyczajny język, język warszawskiej ulicy lat tuż powojennych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Stefan Wiechecki (1896-1979) Wiech (1896-1979)
Ilustracje:Władysław Zawojski (1912-2009)
Wydawcy:Wydawnictwo Vis-à-vis Etiuda (2011-2020) Legimi (2011-2020) N. D. K. P (1947) Wydaw. AWiR (1946)
Serie wydawnicze:Opowiadania powojenne
ISBN:978-83-61516-63-7 978-83-7998-055-0 978-83-7998-878-5
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura faktu literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo