Sztejer

Autor:
Robert Foryś
Ilustracje:
Dominik Broniek
Wydawcy:
Legimi (2016)
Fabryka Słów (2010-2016)
Wydane w seriach:
Asy Polskiej Fantastyki
Bestsellery Polskiej Fantastyki
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Przerobiliśmy już wojnę na nuklearne głowice, potem jak to ktoś prorokował - wojnę na kije i kamienie, teraz naparzamy się czym popadnie. Apokalipsa nas nie zmieniła... Gdy przestaje płynąć nafta zaczyna lać się krew. Pustkowia. Ciągną się na setki wiorst. Niewielu wie i chce wiedzieć, co tak naprawdę się tam kryje. To akurat jest dobre - troska o własną dupę, a nie o kartografię jest przejawem zdrowego rozsądku. Nazywam się Vincent Sztejer i zabijam dla srebra. Strzał z obrzyna z 20 kroków obala na ziemię większość znanego mi ścierwa, czy to zmutowanego czy nie. Ale tylko idiota zgodziłby się podejść tak blisko do nosoroga, wudrułaka, czy liktorna. I oto cały ja... Chociaż ostatnio tak się składa, że rozwalam głównie ludzi. Niezła swołocz z niego, nawet Ghandi by mu przyłożył.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nowy polski bohater fantastyczny. Bezwzględny zabójca potworów wszelakich. Połączenie Wiedźmina z bezwzględnością Inkwizytora Piekary w świecie powstałym wiele lat po atomowej zagładzie. Mnóstwo mutantów, nowe państwa, nowe religie. Dużą rolę odgrywa zakon św. Ojca Tadeusza z Torunium, ale pojawia się także zakon św. Norrisa w którym uczą się sztuki walki. Czyta się szybko, dużo humoru, raczej nie dla dzieci. Polecam
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Sztejer 3, Sztejer 1: Umarły syn Sztejer 2 Dajcie mi głowę zdrajcy
Autor:Robert Foryś
Ilustracje:Dominik Broniek
Wydawcy:Legimi (2016) Fabryka Słów (2010-2016)
Serie wydawnicze:Asy Polskiej Fantastyki Bestsellery Polskiej Fantastyki
ISBN:978-83-7574-239-8 978-83-7574-455-2 978-83-7574-661-7 978-83-7574-726-3 83-7574-239-8
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo