Dzieci z Bullerbyn

Inne tytuły:
Alla vi barn i Bullerbyn
Zdjęcia:
Jens Fischer
Reżyseria:
Lasse Hallström
Kompozytor:
Georg Riedel
Scenariusz:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Wydawca:
AB Svensk (2004)
Wydane w seriach:
Akademia lektur filmowych
Autotagi:
CD
filmy
filmy i seriale
Źródło opisu: Biblioteka Miejska w Mrągowie - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...
5.0

Film opowiada o sympatycznych przygodach sześciorga dzieci, które mieszkają w maleńkiej wiosce - wiosce, w której są tylko trzy zagrody. O życiu w nich opowiada jedna z dziewczynek - Lisa. Widz ma także okazję zapoznać się z wieloma interesującymi zwyczajami szwedzkimi, tradycjami obchodzenia świąt czy po prostu z codziennym życiem na wsi. Dla grupki dzieci mieszkających w malutkiej wsi na szwedzkiej prowincji rozpoczyna się okres wakacyjny, co jest okazją do przeżycia wielu przygód. [filmweb.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Alla vi barn i Bullerbyn
Zdjęcia:Jens Fischer
Reżyseria:Lasse Hallström
Kompozytor:Georg Riedel
Scenariusz:Astrid Lindgren (1907-2002)
Aktorzy:Linda Bergström Ellen Demérus Crispin Dickson Wendenius Anna Sahlin Henrik Larsson Harald Lönnbro
Wydawca:AB Svensk (2004)
Serie wydawnicze:Akademia lektur filmowych
Autotagi:CD filmy filmy i seriale film i wideo
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo