Czekoladowy piesek

Tłumacz:
Bortnowska Małgorzata
Wydawca:
Wydawnictwo Znak Emotikon (2014)
Wydane w seriach:
Przyjaciele
ISBN:
978-83-240-2897-9
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Stefana Żeromskiego w Zakopanem - Katalog księgozbioru
4.0

Czy piesek Czoko pomoże pogodzić się siostrom? Rodzice Amy i Lary spodziewają się dzidziusia, dlatego wkrótce dziewczynki będą musiały zamieszkać razem w jednym pokoju. Amy jest bardzo niezadowolona, choć przecież kocha siostrę i tęskni za nią, gdy dłużej się nie widzą. Może im pomóc jedynie ich ukochany piesek Czoko. Czy dziewczynki w końcu się pogodzą?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Holly Webb to znana na całym świecie autorka książek dla dzieci. Ma na swoim koncie kilka serii, które podbiły serca najmłodszych czytelników i ich rodziców. Jedną z nowych serii, która ukazała się w Polsce, jest Przyjaciele Holly Webb. W cyklu tym znajdziemy m.in. książkę „Czekoladowy piesek”. Seria została wydana dzięki wydawnictwu Znak. • Amy i Lara jadą z rodzicami nad morze. Wspólny wyjazd jest jednak dla Amy koszmarem. Okazuje się, że musi dzielić pokój z młodszą siostrą. Na dodatek mama oznajmia jej, że po powrocie do domu również będzie musiała podzielić się pokojem z Larą. Niedługo bowiem urodzi się dzidziuś, który potrzebuje własnego zakątka. Rodzice zdecydowali, że oddadzą mu pokój Lary, a ją przeniosą do Amy. Dziewczynka jest niezadowolona. Nie chce dzielić się swoim pokojem z siostrą. Wspólny wyjazd przekonuje ją jednak do tego, że może nie będzie tak źle. Po powrocie do domu, Amy wyjeżdża znowu na obóz zuchów. Tam tęskni za siostrą, ale też zdaje sobie sprawę, że dzielenie z kimś pokoju to nie zawsze tylko rozrywka. Gdy odbiera ją tata, dziewczynka zostaje poinformowana o przeprowadzce Lary. W pokoju Amy znajdują się rzeczy młodszej siostry. Niestety, Lara jest zadowolona z faktu posiadania nowej współlokatorki i koniecznie chce przemianować ten pokój na wspólny. Złości się, gdy Amy nie pozwala jej zawiesić plakatów. Dziesięciolatka nie wytrzymuje i ucieka z domu razem z psem, Czoko. Odnajduje ją jednak ojciec. W domu czeka na nią niespodzianka – Lara przejęta słowami siostry postanawia zamieszkać pod stołem. Na dodatek zbliżają się jej urodziny, a mama zaczyna rodzić. Lara jest naburmuszona i nie rozumie, dlaczego dzidziuś jest ważniejszy od jej przyjęcia. • Amy to dzie­sięc­iole­tnia­ dziewczynka, która przyjaźni się z własną siostrą. Jednak nie podoba jej się fakt, że będzie musiała dzielić z nią pokój. Jest rozdarta – kocha Larę, ale nie chce oddawać jej swojej przestrzeni. Rozumie jednak sytuację, w której się znalazła i zaciska zęby, mimo niezadowolenia. • Lara natomiast jest zupełnie inna. Ma postawę roszczeniową. Złości się na rodziców, że mają nowe dziecko, które zabrało ich uwagę, mimo że powinni przeznaczyć ją dla Lary i jej urodzin. Nie chce pomóc opiekunce, która się nimi zajmuje, rzuca kłody pod nogi siostrze i ciągle myśli tylko o sobie. • Książka napisana jest prostym językiem. Dialogi są krótkie, więcej mamy tu narracji. Często przedstawione zostały uczucia Amy, którą śledzimy wraz z narratorem. Najmniej w tym wszystkim jest psa, co mnie zaskoczyło – po tytule spodziewałam się jakiejś historii z nim w roli główniej. Jest on jednak tylko epizodycznie przedstawiony. Całą opowieść skradły siostry wraz z ich skomplikowanymi relacjami. • Jednym z wątków tu poruszonych jest powiększenie rodziny. Widzimy je z perspektywy dzieci, które będą miały nowe rodzeństwo. Amy nie zaprząta sobie tym głowy, za to Lara jest oburzona tym faktem. Obie muszą z czegoś zrezygnować, by nowemu członkowi rodziny żyło się wygodnie. Rodzice zapominają o swoich starszych córkach, nie mają czasu na przygotowanie urodzin dla Lary, ani rozmowę o zmianach w domu jakie nastąpią, gdy pojawi się ich braciszek. • Moim zdaniem jest to historia mądra i pouczająca. Co prawda Lara denerwuje swoim zachowaniem, ale ma zaledwie kilka lat i jej świat kręci się jedynie wokół własnych potrzeb. Starsza od niej Amy rozumie powagę sytuacji i jest w stanie pogodzić się z nią. Rodzice natomiast nie zauważają niezadowoleń u córek, zajęci są nowym członkiem rodziny. • Komu polecam? Zdecydowanie to książka dla tych dzieci, które będą miały niedługo własne rodzeństwo. To także lektura obowiązkowa dla rodziców, by mogli zobaczyć, co przeżywają ich pociechy w tym trudnym czasie. To przyjemna opowieść, w której tym razem zabrakło nieco zwierzaka, ale za to mamy interesującą historię o relacjach w rodzinie, co rekompensuje inne braki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo