Handel emisjami:

w teorii i praktyce

Autorzy:
Jolanta Baran
Agnieszka Janik
Adam Ryszko
Wydawca:
CeDeWu.pl (2011)
Wydane w seriach:
Wydawnictwa Fachowe
ISBN:
978-83-7556-296-5
Autotagi:
druk
książki

Treść: Rozdział 1 Podstawy teoretyczne funkcjonowania handlu emisjami (Teoria zbywalnych uprawnień do emisji, Miejsce handlu emisjami wśród ekonomicznych instrumentów ochrony środowiska, Rodzaje rynków i formy organizacji handlu zbywalnymi uprawnieniami do emisji, Handel emisjami jako instrument ograniczania kosztów użytkowania środowiska), Rozdział 2 Podstawy formalno-prawne funkcjonowania handlu emisjami (Zmiany klimatu i ich skutki jako problem globalny, Początki i rozwój globalnych działań na rzecz ochrony klimatu, Globalne zobowiązania na rzecz ochrony klimatu jako podstawa międzynarodowego handlu emisjami, Dokumenty i akty prawne Unii Europejskiej w zakresie ochrony klimatu oraz handlu emisjami, Krajowe dokumenty w zakresie ochrony klimatu oraz akty prawne regulujące funkcjonowanie handlu emisjami) ; Rozdział 3 Międzynarodowy handel emisjami oparty na ustaleniach Protokołu z Kioto (System zielonych inwestycji) ; Rozdział 4 Ogólna charakterystyka systemów handlu emisjami gazów cieplarnianych na świecie ; Rozdział 5 Unijny system handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych ; Rozdział 6 Najważniejsze techniczne aspekty organizacji procesu aukcji uprawnień do emisji w EU ETS ; Rozdział 7 Wybrane elementy systemu handlu uprawnieniami do emisji w Polsce ; Rozdział 8 Praktyczne aspekty funkcjonowania handlu uprawnieniami do emisji CO2 w przedsiębiorstwach w Polsce - wyniki badań ankietowych (Sposób przydzielenia odpowiedzialności w przedsiębiorstwie za zadania związane z uczestnictwem w systemie, Liczba przyznawanych uprawnień do emisji C02 a rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstw, Preferowane formy sprzedaży i zakupu uprawnień do emisji C02 oraz zainteresowanie innymi formami wykorzystania jednostek EUA, ERU oraz CER, Problemy związane z udziałem w systemie handlu uprawnieniami do emisji C02 z punktu widzenia przedsiębiorstw, Wpływ handlu uprawnieniami do emisji C02 na zmiany w przedsiębiorstwach) ; Rozdział 9 Rynkowe mechanizmy wspomagające osiągnięcie celów redukcyjnych emisji gazów cieplarnianych (Mechanizm czystego rozwoju, Mechanizm wspólnych wdrożeń, Powiązanie mechanizmów elastycznych z unijnym systemem handlu uprawnieniami do emisji)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo