Jak czytać dramaty?

Autor:
Tomasz Macios
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne PWN Park Edukacja (2007-2012)
ParkEdukacja (2007)
ISBN:
978-83-262-18194, 978-83-7446-682-0
978-83-7446-890-9
Autotagi:
dramat
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
4.0

Książka przeznaczona jest dla uczniów szkół średnich i stanowi cenną publikację wśród książek ćwiczących umiejętność analizy i interpretacji (także porównawczej) tekstów. Na początku publikacji czytelnik znajdzie teoretyczne wprowadzenie zawierające niezbędne pojęcia z zakresu poetyki dramatu. Dzięki odpowiedniemu doborowi materiałów źródłowych czytelnik będzie mógł z łatwością rozpoznać różne sposoby kształtowania dialogów, funkcje monologów i didaskaliów, jak i określone gatunki np. tragedię, komedię wraz z głównymi odmianami, a także rozmaite nurty w historii dramatu. W ten sposób zostaną przedstawione wszystkie zasadnicze typy dramatu, od tragedii greckiej po współczesny dramat, wraz ze wskazówkami, jak każdy z owych typów należy czytać. Seria Trenery została nagrodzona: „Serię wyróżnia staranność opracowania graficznego przy zastosowaniu prostych środków formalnych. Czytelności i jasności przekazu nie zakłóca tak częsta w polskich podręcznikach infantylna dekoracyjność”. [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tomasz Macios
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne PWN Park Edukacja (2007-2012) ParkEdukacja (2007)
Serie wydawnicze:Trener ParkEdukacja liceum ParkEdukacja - Wydawnictwo Szkolne PWN Trener - Wydaw. Szkolne PWN
ISBN:978-83-262-18194 978-83-7446-682-0 978-83-7446-890-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo