Mały lord

Autor:
Frances Burnett Hodgson (1849-1924)
Tłumacz:
Salomea Kowalewska ...
Wyd. w latach:
1990 - 2017
Wydane w seriach:
Klasyka
Kanon Literatury Dziecięcej
Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne
ISBN:
83-218-0877-8, 83-85208-03-8
978-83-7945-538-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Mały lord to piękna, wzruszająca opowieść o losach małego amerykańskiego chłopca o imieniu Cedryk. Gdy Cedryk miał 7 lat dowiedział się, że musi opuścić Amerykę i przeprowadzić się do swojego dziadka, mieszkającego w Anglii. Dziadek chłopca jest bogatym arystokratą i zażądał, aby odtąd wnuk zamieszkał razem z nim. Jaki los czeka małego Cedryka w Anglii? Jak będzie traktował go wymagający i surowy dziadek? Czy Cedryk zmieni życie mieszkańców hrabstwa Dorincourt? A wreszcie, czy chłopiec zostanie „małym lordem”?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jedna z ulubionych książek mojego dzieciństwa. Wartościowa i godna uwagi. Mam ochotę do niej wrócić - po wielu latach :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Frances Burnett Hodgson (1849-1924)
Tłumaczenie:Salomea Kowalewska Joanna Rodziewicz
Opracowanie:Barbara Włodarczyk
Wydawcy:Edipresse Polska (2017) Wydawnictwo Greg (2010) Oficyna Wydawnicza Rytm (1994) Wydawnictwo Łódzkie (1990) Wydawnictwo Officina (1990)
Serie wydawnicze:Klasyka Kanon Literatury Dziecięcej Kanon Literatury Dziecięcej. Lektury Szkolne
ISBN:83-218-0877-8 83-85208-03-8 978-83-7945-538-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo