Relacje interpersonalne:

proces porozumiewania się

Tytuł oryginalny:
Interplay
the process of interpersonal communication,
Autorzy:
Ronald Brian Adler
Lawrence B. Rosenfeld
II Russell F. Proctor ...
Tłumacz:
Grażyna Skoczylas
Wydawcy:
Rebis (2006-2021)
Dom Wydawniczy Rebis (2006-2018)
ISBN:
978-83-7301-806-8, 978-83-7510-587-2
978-83-8062-208-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Nowe wydanie znanego od lat także w Polsce podręcznika! Rozszerzone i uzupełnione o wyniki najnowszych badań, oparte na 13. edycji amerykańskiej.Znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom, wykładowcom, jak i badaczom. Dzieło to rozwija się z każdym nowym wydaniem, idealnie łącząc teorię, doniesienia z badań i ćwiczenia pozwalające sprawdzać wiedzę oraz rozwijać własne umiejętności w zakresie relacji interpersonalnych.Niniejsze wydanie zawiera mnóstwo przebudowanego lub całkowicie nowego materiału. Dotyczy to m.in. mediów społecznych i serwisów społecznościowych, porozumiewania się w kontekście międzykulturowym i w bliskich relacjach - w rodzinie, w związkach uczuciowych i przyjacielskich - oraz w kontekście płci biologicznej i społecznej. W tym wydaniu rozbudowano także materiał poświęcony m.in. nieporozumieniom w komunikacji, wpływowi płci na sposób posługiwania się językiem, stylom słuchania, emocjom wspierającym porozumiewanie się. Materiał świetnie uzupełniają nowe rubryki: "Z badań", "Ciemna strona komunikacji" , "W pracy" oraz rubryki umożliwiające użytkownikom podręcznika sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie: "Jak się porozumiewasz" i "Sprawdź swoją wiedzę".Relacje interpersonalne to jeden z najlepszych na świecie podręczników wprowadzających do porozumiewania się międzyludzkiego. To nie tylko moja opinia - w każdym semestrze wyrażają ją również moi studenci. - Rachel Reznik, Elmhurst College To jeden z najlepiej skonstruowanych i napisanych podręczników komunikacji międzyludzkiej - zawsze aktualny dzięki wprowadzanym w każdym nowym wydaniu zmianom. - Lowell Habel, Chapman University Relacje interpersonalne bezbłędnie przeprowadzają studentów przez zagadnienia porozumiewania się między ludźmi, dając znakomite podstawy teoretyczne wraz z wiedzą wynikającą z badań naukowych, a przy tym są napisane w niezwykle przystępny sposób. Moi studenci podzielają tę opinię - wciąż powtarzają mi, że nie mogą się rozstać z tym podręcznikiem, ponieważ jest niezastąpionym źródłem wiedzy i praktycznych ćwiczeń. - Patricia Smith Ollry, Concordia University Irvine.Autorami Relacji interpersonalnych są trzej profesorowie psychologii specjalizujący się w zagadnieniach porozumiewania się międzyludzkiego i procesów interpersonalnych: Ronald B. Adler z Santa Barbara City College, Lawrence B. Rosenfeld z University of North Carolina w Chapell Hill, Russell F. Proctor II z Northern Kentucky University, nie tylko cenieni badacze, ale i wspaniali wykładowcy uniwersyteccy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:the process of interpersonal communication,
Autorzy:Ronald Brian Adler Lawrence B. Rosenfeld II Russell F. Proctor Neil Towne Lawrence RosenfeldB. Russell ProktorF.
Tłumacz:Grażyna Skoczylas
oraz:Neil Towne
Wydawcy:Rebis (2006-2021) Dom Wydawniczy Rebis (2006-2018)
ISBN:978-83-7301-806-8 978-83-7510-587-2 978-83-8062-208-1
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 22 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo