Morderstwo jako dzieło sztuki

Autorzy:
David Morrell
Krzysztof Banaszyk (1970-2024)
Maria Peszek
Tłumacz:
Krzysztof Obłucki
Lektorzy:
Krzysztof Banaszyk (1970-2024)
Maria Peszek
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2014)
Wydane w seriach:
Sensacja
Thomas De Quincey
Thomas De Quincey - David Morrell
ISBN:
978-83-7885-443-2, 978-83-7885-987-1
978-83-7885-1
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
MP3
powieści
3.5 (2 głosy)

Kuba Rozpruwacz nie był pierwszym seryjnym mordercą, który przeraził Londyn... I to nie w jego umyśle powstały wyrafinowane obrazy zbrodni. Do zakomponowania kunsztownego morderstwa potrzeba czegoś więcej niż dwóch durni, z których jeden zabija, a drugi jest zabijany, noża, sakiewki i ciemnego zaułka. Do idealnego morderstwa niezbędne są projekt, rozmieszczenie elementów, światło i cień, poezja i uczucia. (...) Perfekcyjny morderca wynosi swą sztukę do poziomu kolosalnego piękna. Thomas De Quincey, O morderstwie jako jednej ze sztuk pięknych Literatura bywa bronią groźniejszą niż najostrzejszy nóż. Przekona się o tym Thomas De Quincey, gdy jego esej pobudzi wyobraźnię szaleńca i podyktuje mu sposób na przekształcenie rzezi w dzieło sztuki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie miałam żadnych oczekiwań, gdy zaczynałam czytać tą książkę, a i tak się zawiodłam. Absolutnie nie rozumiałam motywów mordercy, mówi że nienawidzi bogatych ale jego ofiarami były niewinne, niezamożne osoby? Pierwsza połowa książki podobała mi się, natomiast druga... Najbardziej podobały mi się w wstawki przed każdym rozdziałem. Postać Thomasa nie była zła, jego wątek z uzależnieniem od laudanum był ciekawy ale końcowo jego postać mnie irytowała ponieważ jego wszechwiedza dotycząca mordercy graniczyła z absurdem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo