Zagubione godziny

Tłumacz:
Magdalena Słysz
Autorzy:
Karen White
Kate White
Wydawca:
Albatros - Andrzej Kuryłowicz (2013-2014)
ISBN:
978-83-7885-687-0, 978-83-7885-867-0
Autotagi:
druk
powieści
4.5 (2 głosy)

Piper Mills, była czempionka w zawodach jeździeckich, pogrąża się w apatii po niebezpiecznym wypadku, który zakończył jej karierę. Gdy umiera jej dziadek, otrzymuje po nim klucz do jakiegoś pomieszczenia i szukając w domu drzwi, do których by pasował, odkrywa w kufrze chorej na alzheimera babci sweterek dziecięcy. Znajduje również kartki z albumu, który babcia prowadziła w dzieciństwie wraz z dwiema przyjaciółkami, oraz wycinek z gazety mówiący o znalezieniu zwłok niemowlęcia w rzece Savannah. Gdy jeszcze dostaje odesłany niegdyś przez adresatkę list babci do jednej z przyjaciółek, Lillian, w którym ta prosi ją o przebaczenie czegoś, co niegdyś zrobiła, Piper, zaintrygowana i po raz pierwszy od sześciu lat widząc sens w życiu, postania odnaleźć Lillian, aby dowiedzieć się czegoś więcej o swojej babce oraz jej tajemnicy. Jednak Lillian, już dziewięćdziesięcioletnia właścicielka stadniny, nie chce się z nią spotkać. Piper więc pod pretekstem prowadzenia zleconych badań genealogicznych wynajmuje domek na terenie jej posiadłości, żeby przeprowadzić śledztwo na własną rękę. Na miejscu poznaje parę wnuków starszej pani, Tuckera, wdowca z dwiema córeczkami, którego żona popełniła samobójstwo, oraz niewidomą Helen. Niebawem jej tożsamość zostaje ujawniona, ale w Tuckerze i Helen znajduje przyjaciół, którzy zaczynają pomagać jej w śledztwie. Z czasem zdobywa także sympatię Lillian. Starsza pani broni się przed zwierzeniami, ale w końcu ulega. Prawda, którą ujawnia, jest przerażająca, ma związek z Ku Klux Klanem i walką o równe prawa czarnych na Południu. Dramatyczna historia trzech młodych kobiet pomaga jednak wszystkim rozwiązać własne problemy: Piper lepiej poznaje swoją zmarłą już babkę, i znowu zaczyna jeździć konno, a Tucker przestaje obwiniać się o śmierć żony i oboje zakochują się w sobie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo