Notatnik sfrustrowanej nastolatki

Inne tytuły:
Notatnik sfrustrowanej nastolatki 1
Autor:
Małgorzata Budzyńska
Ilustracje:
Krzysztof Budzyński
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2010)
Świat Książki (2000-2006)
Wydane w seriach:
Ala Makota
Znak Emotikon
ISBN:
83-7227-500-9, 978-83-240-1443-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.0

Ala Makota ma trzynaście lat i jest trochę zwariowana, jak to nastolatka. Prowadzi dziennik, w którym opisuje dzień po dniu: matka złożyła pozew o rozwód, dziewczyna brata zachodzi w ciążę, a sama Ala ma kłopoty ze znalezieniem chłopaka. Poza tym Ala ma ambicje pisarskie - wysłała nawet wiersz na konkurs... W wolnych chwilach próbuje zrazić do ojca kolejne kandydatki na macochę. [www.lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo