Walka o wolność

Tytuł oryginalny:
Gladiator. Fight for Freedom
Autor:
Simon Scarrow
Tłumacz:
Łukasz Witczak
Wydawca:
Wydawnictwo Dolnośląskie. Oddział Publicat (2014-2015)
Wydane w seriach:
Gladiator
ISBN:
978-83-245-9251-7, 978-83-245-9260-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Sielskie dzieciństwo jedenastoletniego Markusa Korneliusza Primusa kończy się nagle i gwałtownie. Chłopiec staje się niewolnikiem i trafia do szkoły gladiatorów, gdzie czeka go surowe życie pod znakiem ciężkich treningów. Zyskuje tam nowych przyjaciół i cenne umiejętności, ale również groźnego wroga. Nie zamierza jednak pozostać w szkole gladiatorów na zawsze. Poprzysiągł sobie, że naprawi zło, jakie wyrządzono jego rodzinie. W tym celu musi odnaleźć Pompejusza Wielkiego, byłego dowódcę swojego ojca. Droga ku temu będzie długa i niebezpieczna. Wkrótce jednak Markus pozna tajemnicę, która może pomóc odzyskać wolność jemu i wszystkim niewolnikom imperium. O ile nie odkryją jej Rzymianie… (http://lubimyczytac.pl/ksiazka/222985/gladiator-walka-o-wolnosc)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Młody Markus Korneliusz Primus trafia do niewoli. Jego piękne dzieciństwo nagle zostaje przerwane. Trafia do szkoły gladiatorów, gdzie zaczyna walkę by przeżyć. Autor Simon Scarrow to wielki fan starożytnego rzymu, dzięki temu niesamowicie potrafi opisać sytuacje związane z tamtym czasem. W akcjach nie da się przewidzieć co się wydarzy dalej. Warto sięgnąć po tą książkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo