Ekranizacje Literatury: Antek

Reżyseria:
Wojciech Fiwek (1924-2020)
Aktorzy:
Ryszarda Hanin (1919-1994)
Wacław Kowalski (1916-1990)
Aleksander Fogiel (1910-1996) ...
Scenariusz:
Wojciech Fiwek (1924-2020)
Zdjęcia:
Janusz Czecz (1928-1998)
Kompozytor:
Piotr Marczewski (1938-2022)
Wydawcy:
Telewizja Polska (1971-2014)
TVP (1971)
Wydane w seriach:
Ekranizacje Literatury
Kolekcja lektur szkolnych na DVD dla gimnazjalistów
Lektury szkolne
ISBN:
5902600068570
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
Więcej informacji...
2.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Czytałeś? Obejrzyj!
Reżyseria:Wojciech Fiwek (1924-2020)
Aktorzy:Ryszarda Hanin (1919-1994) Wacław Kowalski (1916-1990) Aleksander Fogiel (1910-1996) Ludwik Benoit (1920-1992) Michał Pietrzak Andrzej Michalski Halina Billing-Wohl (1916-1995) Zygmunt Zintel (1911-1990)
Scenariusz:Wojciech Fiwek (1924-2020)
Zdjęcia:Janusz Czecz (1928-1998)
Kompozytor:Piotr Marczewski (1938-2022)
Autor oryginału:Bolesław Prus (1847-1912)
Montaż:Halina Dejowa
oraz:Ryszarda Hanin (1919-1994) Wacław Kowalski (1916-1990) Bolesław Prus (1847-1912)
Wydawcy:Telewizja Polska (1971-2014) TVP (1971)
Serie wydawnicze:Ekranizacje Literatury Kolekcja lektur szkolnych na DVD dla gimnazjalistów Lektury szkolne
ISBN:5902600068570
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat DVD filmy filmy i seriale film i wideo literatura literatura piękna nagrania wideo programy radiowe i telewizyjne telewizja zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo