O psie, który jeździł koleją

Autor:
Roman Pisarski (1912-1969)
Ilustracje:
Ewa Bogucka-Pudlis
Stanisław Rozwadowski (1923-1996) ...
Wyd. w latach:
1967 - 2016
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
4.4 (5 głosów)

Historia o psie, który jeździł koleją wydarzyła się naprawdę. Lampo mieszkał we Włoszech, potrafił podróżować pociągami i dojechać tam, gdzie chciał. Jego losy opisał Roman Pisarski i to dzięki niemu dzieci w Polsce mogą poznać tego wyjątkowego psa. To opowieść o prawdziwej przyjaźni między człowiekiem a zwierzęciem, opowiada o przywiązaniu i poświęceniu. "O psie, który jeździł koleją" to wzruszająca i pouczająca lektura, która nikogo nie pozostawi obojętnym. Książka po raz pierwszy dostępna w wersji z opracowaniem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dobra lektora z dziecinstwa ale bardzo smutna. Pamietam jak bardzo na niej plakalam.
    +2 trafna
  • Najlepsza lektura szkolna w szkole podstawowej :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Roman Pisarski (1912-1969)
Ilustracje:Ewa Bogucka-Pudlis Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Katarzyna Bilska
Reżyseria:Ewa Szymańska
Opracowanie:Lucyna Szary
Kompozytor:Andrzej Gmitrzuk
Lektor:Jolanta Żółkowska
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2016) Audio Liber (2005) Wydawnictwo SARA (2000-2004) Kama (1995-2001) Editions Spotkania (1992-1995) Krajowa Agencja Wydawnicza (1980-1989) Nasza Księgarnia (1981) Biuro Wydawniczo-Propagandowe (1973) Biuro Wydawniczo-Propagandowe RSW Prasa Książka Ruch (1973) RSW Prasa-Książka-Ruch (1967-1973)
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne Kolorowa Klasyka Seria lektury szkolne Kolorowa Klasyka - Wydawnictwo Greg Lektury Szkolne - "Sara" klasa 3
ISBN:83-03-00397-6 83-7297-013-0 83-7297-292-3 83-85195-72-6 83-86235-57-8 83-7297-297-292-3 978-83-60946-18-3 978-83-7297-014-5 978-83-7297-708-3 978-83-7517-613-1 978-83-7517-614-8 978-83-7517-655-1 83-7297-013-8 83-7297-295-3 978-83-7397-708-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika historia ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki powieści proza szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 72 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo