Co robią auta

Autorzy:
Marcin Brykczyński
Artur Nowicki
Ilustracje:
Artur Nowicki
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2014-2023)
Wydane w seriach:
Opowiem Ci, Mamo
ISBN:
978-83-10-12753-2, 978-83-10-13889-7
983-83-10-12753-2
Autotagi:
druk
książki
liryka
4.6 (5 głosów)

Ile tu aut! Samochody osobowe i ciężarowe, nowoczesne i zabytkowe, przyczepa kempingowa i taka do przewozu konia. Są też dźwigi, koparki, autobus, śmieciarka, pług, kombajn i wiele innych. l ile się tu dzieje! Auta wjeżdżają na autostradę, biorą udział w rajdzie, stoją w korku i na wielopoziomowym parkingu. Inne pojazdy pracują w polu i na budowie, odśnieżają, a nawet pomagają kotu zejść z drzewa. Dzieci w wieku 2-6 lat, dla których przeznaczona jest ta książka, lubią obserwować otoczenie. Zauważają także auta i maszyny. Duże, głośne, skomplikowane, szybkie, silne - dla jednych fascynujące, dla innych trochę straszne. Dzieci patrzą czasem na pojazdy jak na żywe istoty, które uśmiechają się, dziwią, martwią albo złoszczą. l tak właśnie auta zostały narysowane w tej książce. Dzięki temu możemy zachęcić dziecko, by opowiedziało, jakie przygody spotykają samochody, co wyrażają ich miny. Możemy również wspólnie z dzieckiem rozwiązywać zagadki, napisane znakomitym wierszem. Opowiadanie o wydarzeniach, uczuciach i ich przyczynach wspomaga rozwój mowy, uruchamia wyobraźnię, ćwiczy empatię i zdolność twórczego rozwiązywania problemów. Książka z jednej strony więc przekazuje wiedzę o budowie pojazdów i ich zastosowaniach, z drugiej zaś - opowiada o uczuciach i przygodach bohaterów. Mały czytelnik nie tylko zdobywa wiedzę techniczną, lecz także rozwija sferę emocjonalną i smak artystyczny. A na koniec zagadka. Jedno z aut jest głównym bohaterem książki i pojawia się na wszystkich obrazkach. Które? [dr Alicja Zagrodzka Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Poszukiwania malucha super :) Książka zarówno dla 4 latka jak i starszego dziecka się sprawdzi - zwłaszca jak tata jest fanem malucha :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo