Uczeń Smoka cz.5

Tytuł oryginalny:
Dragon's apprentice
Autor:
James A. Owen
Tłumacz:
Maciejka Mazan
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2008-2011)
Wydane w seriach:
Kroniki Imaginarium Geographica
Chronicles of the Imaginarium Geographica
Kroniki Imaginarium Geographica - James A. Owen
ISBN:
978-83-10-11952-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści

Kiedy Herbert Wells poprosił J.R.R. Tolkiena, C.S. Lewisa i Charlesa Williamsa, by zostali Opiekunami "Imaginarium Geographica", atlasu ziem istniejących w mitach, legendach i baśniach, ich życie - oraz życie czytelników ich powieści - bezpowrotnie się zmieniło... Po wygranej wojnie Opiekunowie wreszcie odetchnęli z ulgą. Niestety nie na długo. Z mroku wychynęły przedwieczne Cienie. Gdyby tylko nadal można było wezwać na pomoc smoki! Ale one odeszły. Róża Dyson, Opiekunowie i ich sprzymierzeńcy z Imperialnego Towarzystwa Kartograficznego muszą dotrzeć na zagubiony w czasie Archipelag, a potem w głąb samego czasu, by odnaleźć ostatniego ucznia smoków. Czy straceńcza misja się powiedzie?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo